18 Ocak 2012 Çarşamba

Yenilikçi Öğretmen Yarışmasına Benim Kardeşim Katılıyor.


Benim kardeşim bir devlet okulunda öğretmen. İşini çok önemsiyor. Öğretmenlik ve eğitimcilik hakkında bulduğu, duyduğu tüm kitapları, dergileri okuyor.  Filmleri, belgeselleri seyrediyor. Yıllardır gözlemliyorum. Daha iyi öğretmenlik yapabilmek maksadıyla, sürekli araştırıp, kafasında onlarca proje üretiyor. Öğrencileriyle öğrendiklerini, bildiklerini paylaşıyor. Milli Eğitim Bakanlığı Teknolojileri Genel Müdürlüğü son yıllarda kardeşim gibi  proje üreten öğretmenleri ortaya çıkarmaya ya da öğretmenleri proje üretmeye teşvik etmeye, beğenilen projeleri uygulamaya geçirmeye  başladı. Şahane bir durum değil mi bu?   
 

Bu yıl  Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim teknolojileri Genel Müdürlüğü ve Microsoft'un desteklediği "Yenilikçi Öğretmenler 2012" yarışmasına, Kocaeli'den yani bizim şehirden bir tek kim katılıyor biliyor musun?  İzmit Mimar Sinan İlköğretim Okulu 2-B sınıf öğretmeni Tuğba Demirer... Yani benim kardeşim. Ne güzel!..    Öğrencileriyle birlikte projelerinin kazanabilmesi için iddialı bir şekilde hazırlanıyorlar. Düşünsene... Sadece öğretmen değil, öğrenciler de Türkiye çapında yapılmakta olan bu hoş yarışma için heyecan duruyorlar. Ne planladılarsa herşeyi birlikte yapıyorlar. Müthiş tatlı bir heyecan bu... Projesinin adı  "Yenilikçi Sınıf"


Bu fotoğraftaki yeşil kazaklı öğretmen benim kardeşim Tuğba Demirer. Peki yanındakiler kimler? Tuğba'ya bu projesinde destek veren okulundaki öğretmen arkadaşları Matematik öğretmeni Sadık Özkan ve Anasınıfı öğretmeni Görkem Çelik. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Müdürlüğü ve Microsoft'un beraber düzenlediği Yenilikçi Öğretmenler 2012 Türkiye Formuna katılmak için öğretmen arkadaşları Tuğba'ya destek veriyorlar. Ne güzel bir meslektaş dayanışma örneği. 

 
Gönül istiyor ki, bu tip yarışmalar çoğalsın, kurumlar sponsor olsun, bakanlık ön ayak olsun, öğretmenler öğrencilerini daha iyi eğitebilmek için daha fazla akıl yürütsünler, kendilerini geliştirsinler, projeler üretsinler, öğrencileri ve öğretmen arkadaşlarıyla birlik olsunlar, yarışmalara çok daha fazla öğretmen katılsın, bu projeler farkedilsin, değer bilinsin... Neticede iyi, çalışkan ve yenilikçi öğretmenlerin yetiştirdiği, daha mühimi mutlu öğrencilik yaşamış çocukların geleceğinde, özlediğimiz, istediğimiz memleke sahip olalım. Ve memlekete, insanlığa katkı yapan herkese sahip çıkalım. 

Bu haberle geleceğe dair umudumuzu yeşertenlere çok teşekkür ederim.


12 yorum:

  1. Eli öpülesi bir öğretmen kardeşin Sevgili Hayal Kahvem ve öğrencileri gerçekten çok şanslı. Bu kutsal mesleğe gönül vermiş, mesleğini layıkı ile yerine getirmeye çalışan tüm öğretmenlerin önünde saygıyla eğilirim her daim. Şansı bol olsun inşallah ve de başarıları daim olsun. Elimizden gelecek birşey varsa karınca kararınca bizde yanında olalım, severek katılırım ben can.

    YanıtlaSil
  2. okurken nasıl duygulandım anlatamam.kardeşin gibi öğretmenlerin sayısı o kadar az ki.insan yaşamının en önemli yerinde duran ilkokul öğretmenlerinin işlerini aşkla yapması ve çocukları kendilerine olan güvenlerini arttıracak,hayal gücünü ve yaratıcılığı destekleyen projelere yönlendirmeleri o kadar önemli ki!maalesef çok azlar. bu tarz öğretmenlerden sadece birini tanıdığımı sanıyordum.şimdi senin sayende birini daha tanıyorum. yıldız sayısı arttıkça çocukların karanlıkta yollarını bulmaları daha kolay olacak. :)) kardeşine ve öğrencilerine başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle bencede öğretmen dediğin boyle olmalı zaten..arastırmalı yenılıkcı olmalı geleneksellıkten kurtulmalı artık bu sistem..

    YanıtlaSil
  4. Böyle öğretmenlere çok ihtiyacımız var çok!!

    YanıtlaSil
  5. kardeşiniz adına sizi kutlarım gerçekten beğenmemek mümkün değil.. galiba bi şeyler değişiyor bizde okulumuzda çok değil bi kaç yıl önce olsa hayal olabilecek projeler içinde yer alıyoruz üstelik etrafımıza baktığımızda sürekli yeni örneklerin çoğaldığını görüyoruz.eskiden yurt dışına çıkmak lüks ken şimdi projelerde farklı ülkelerle omuz omuza geliyoruz ve bu artık normal olmaya başladı tekrar kutluyorum başarılarının devamını diliyorum

    YanıtlaSil
  6. Tebrikler Vildancığım. Tuğbayı çocukluğundan beri tanıyorum. Onun kendisini geliştirme konusundaki hevesini o zamandan farketmiştim.
    Öğrenmeye ne kadar hevesli bir genç kızdı. Sonra öğretmen oldu. Öğrencilerini çok yönlü ve ufukları geniş bireyler olarak yetirme gayretlerine hep şahit oldum. Bileğinin hakkıyla seçilmiş. Yakışır kardeşimize. Güzel bir proje. Çok katkılarının olacağına eminim. Tekrar tekrar tebrik ediyorum. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Eğer kardeşiniz de sizin gibi marifetli ve neşe dolu bir insansa mutlaka kazanır zaten Vildan Hanım :) Kendisine sonsuz başarılar diliyorum. O zaten şimdiden gönüllerimizin birincisi.

    YanıtlaSil
  8. Ne mutlu ki böyle öğretmenlerimiz ve eğitimclerimiz var. çok mutlu oldum bu posttan..

    YanıtlaSil
  9. http://yenilikciogretmenler.meb.gov.tr/
    öğretmenlerin hepsi yenilikçidir ama çoğu sistemin hoyratlığı,başarının cezalandırılması,kişiye özel iyi kötü uygulamalar, ayrı şehirlerde çalışan eşler, tuvaletine girsen hasta olacağın koşullar vs vs birçok nedenle küsmüştür...ilkokul sınıf öğretmenliği temeldir,temeli iyi veren ablan gibi öğretmenlere selam olsun...

    yenilikçi öğrenciler,öğrenciler hayallerinizi yazın şeklinde bir yarışma da olabilir;)microsoft hayrına sponsor değil,okullarda açık kaynak yazılımlar -linux;ubuntu pardus- şimdilik kullanılmmıyor...

    sağlıcakla mutlu kalınız

    YanıtlaSil
  10. ayy ne güzel!! nasıl bir projedir bu , çok merak ettim. seneyede biz katılsak..

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. http://yenilikciogretmenler.meb.gov.tr/post/2012-TURKIYE-YENILIKCI-OGRETMENLER-PROJE-MURACAATI.aspx

    Buket şimdi bile katılabilirsin demiştim önceki yorumda ama ön müracat tarihi geçmiş,koşulları hakkında bilgi linkte.Hayal kahvem yine burnumu soktum,pardon:)yok,pardon yok,af edersiniz :)

    YanıtlaSil