26 Mayıs 2012 Cumartesi

Öğretmenim, Canım Benim. Seni Ben Çok Severim.


Şu yukarıdaki fotoğrafta en şirin edasıyla gülümseyen güzel kadın benim kardeşim. Bir devlet okulunda öğretmendir. Bu yıl ilkokul 3. sınıf öğrencilerini okutuyor. Kardeşim diye söylemiyorum. Of! Her defasında parmaklarımı yememek için kendimi zor tutuyorum. Şahane yemekler yapıyor.  Kitap kurdudur. Yeni çıkan bütün kitapları benden önce okur. Sinemacıdır. Romantik filmlere bayılır. Eee... Ne de olsa balık burcudur.




Sonraa... İzci lideridir.  Bazı öğretmen arkadaşlarıyla, okullarında izcilik ünitesi kurdular. Geçen hafta sonu izcileriyle kampa gittiler. Çocuklar için şahane bir deneyim oldu gene tabii. Doğayla iç içe olup, ailelerinden ayrı yaşamayı tecrübe ettiler.




Bunların dışında, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmenler arasında başlattığı iki ayrı proje çalışmasına hazırlık yapıyordu. "Eğitimde İyi Örnekler" diye adlandırılan çalışma için hazırladığı projesi tanıtıma uygun görüldü. Bu sabah seçilen projeler için bir konferans düzenlenmişti. Kardeşim projesini tanıtmak için masasının başındaydı. Dayanabilir miyim? Ben de gittim. Projesinin adı "Velilerimiz Kitap Okuyor."  Sadece öğrencileri değil, öğrenci aileleri de kitap okusun istiyor demek ki!.. Ne güzel!.. Önce aileleri okula davet etmiş. Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda kitap okumaya gönüllü olmalarını rica etmiş. 36 mevcutlu sınıfta 29 veli kitap okumaya gönüllü olmuş. Amacı gönüllülük sağlayarak kitap sevgisi oluşturmak ve ailelerin eline kitap almalarını sağlamak. Bayıldım bu fikre!.. Ayrıca velilerin istedikleri zaman derslere girip dinlemelerini sağlamış. Böylece öğrenci ailelerini eğitim sürecinin içine katmayı hedeflemiş. Kitap okumalar tamamlanınca, geri dönüşüm toplantıları düzenlemiş. Öğrenci ailelerinin hazırladıkları sunumları hep bir arada dinlemişler. Amacı bilgi ve deneyimlerin paylaşılması, yaşam kalitelerinin arttırılması, kitap okuma, okuduğunu  hayata geçirebilme konusunda tecrübe kazanılması, öğrencilerin evde ailelerinin elinde kitap görmeleri, insanların hayatına yeni heyecanlar sokabilme çabaları...  Bunlar bir anda akla gelenler... Ne güzel!.. Eğitimde örnek alınacak çok iyi bir tecrübe.. Ve müthiş bir çalışma olmuş gerçekten. 




Hakkıyla yapan için öğretmenlik meşakkatli bir meslek.  Milli Eğitim Bakanlığı'nın son yıllarda başladıkları proje yarışmaları, proje çalışmaları ve ortaya çıkan güzel örnekleri paylaşmaları takdire değer. Umuyorum ki öğretmen maaşları konusunda da  aynı duyarlılıkta bir sonuç çıkar. Bugün Eğitimde İyi Örnekler'e projesi tanıtıma uygun görülen öğretmenlerin hepsinin bir fotoğrafını çektim. Ablayım filan demedim. Her zaman olduğu gibi kardeşimin karşısında hazırola geçip, önümü ilikledim. Bu yaptıkları gerçekten alkışlanası, harikulade işler... Öğretmenim, canım benim. Seni ben çok severim.  Kardeşim tebrikler:)


NOT:  Diğer projesi var ya... Henüz sonuçlanmadı. Sonuçlansın anlatacağım. Of! Akla hayale sığacak gibi değil... Mükemmel:)


10 yorum:

  1. MAŞALLAH CANIM BİRLİĞİNİZ BERABERLİĞİNİZ DAİM OLSUN
    :)

    YanıtlaSil
  2. Böyle görevinin bilincinde, yaratıcı öğretmenlerin varlığını bilmek ne güzel. Kimse işini layığıyla yapmıyor çünkü artık. Gönülden tebrik ediyorum kardeşini.

    YanıtlaSil
  3. kardeşinizi bende tebrik ediyorum.Çocuklarım ilkokula başlayınca ilkokul öğretmenliğinin ne kadar zor ve önemli bir meslek olduğunu bir kez daha anlamıştım.Böyle çalışkan öğretmenlere çocuklarımızı severek emanet ederiz.Başarılarının devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  4. gerçekten örnek alınacak bir öğretmen kardeşin!

    YanıtlaSil
  5. Sezer, kardeşim gibi diğer öğretmenlerin çalışmaları da çok cezbetti beni. Tebrik etmek lazım gerçekten. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Mehtap, öğretmenliğin ne kadar meşakkatli bir meslek olduğunu ve çocuklar için ne kadar önemli olduğunu çok iyi idarak etmiş biriyim. Kardeşimin eğitim için yaptığı şayler,sadece öğrencileri, aileleri, toplum için iyi değil, kendisine de iyilik. Öncelikle müthiş bir dinamizm sağlıyor. İşine heyacan duymasına sebep oluyor. Yüreğini bileyledikçe bileyliyor. Şu fani dünyada en mühim şey insan kazanmak elbet. Diğer yandan öğretmenlerin maddi kazançlarının da düzeltilmesi gerek. Değerleri bilinmeli. Sağolun.

    YanıtlaSil
  7. Çok haklısınız 7. Oda. Kardeşim diye söylemiyorum şahane biridir sahiden:)
    Sağolun.

    YanıtlaSil
  8. Kendi eğitim hayatımdan yola çıkarsam adam gibi adam, kadın gibi kadın öğretmene çok az rastladım ve hep kızdım eğitim sistemimize... Kızmaya da devam ediyorum.

    Projem henüz sır (daha doğrusu sosyal medyada henüz paylaşmadım) ama bu konu üzerine de söyleyeceklerim var elbet. Uygun koşulların oluşmasını ve projeyi uygulamaya koymaya bekliyorum:)

    ...ve evet! Canım öğretmenimize gelince işte o bir Atatürk Eğitimcisi! Ben çok az rastladım kardeşiniz gibi değerli öğretmenlere. Artık öğretmen olmak için öğretmen olan binlerce kişi olduğunu hepimiz biliyoruz.

    Öyleyse yaşasın kardeşiniz gibi bu işi, iş olduğu için değil yaşam şekli olduğu için yapanlar!

    Kardeşinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum...

    YanıtlaSil
  9. Size bir şey söyleyeyim mi Cüneyt, aynen katılıyorum söylediklerinize. Ömrümüzün büyük bir kısmı okullarda geçti, geçiyor. Öğretmenlerimle ilgili pek parlak hatıralarım yok ne yazık ki. Ve kardeşimin bir devlet okulunda, böylesine iz bırakacak işler yapmasından mutluluk duyuyorum. İnanın onu kardeşim diye değil, insan olduğu için çok seviyorum.

    Ayrıca insanın işini böyle yapması kendi adına da çok keyifli. Bir kere işi rutin olmaktan çıkıyor. Heyecanlı bir hal alıyor:) Düşünsenize rutin bir öğretmen, sadece öğrencileri için değil ki, kendisi için de ne sıkıcıdır:)
    İşinizi sevmek istiyorsanız, proje üreteceksiniz. Her işin başı oyun yani:))

    İleteceğim söylediklerinizi. Sağolun.

    YanıtlaSil