12 Aralık 2023 Salı

Jonglörlük ve Semt Pazarı ve Gülmek


Artık  üç topu en fazla on kere falan döndürebiliyorum. Jonglörlük yapmayı deli gibi seviyorum. Hatta eve kim gelse, hiç utanmadan gösteri yapmaya  bayılıyorum.

Bugün öğle molasında bizim semtin pazarına gittim. İnsanlar nasıl mutsuz görünüyorlardı anlatamam. Her gün şahit olunan iç karartıcı olaylar... Bitmek bilmeyen savaşlar.... Pahalılık... Soğuk...  Ayıca, hani bir söz vardır ya... Herkesin bir derdi var, durur içerisinde vaziyeti... Kim kimin içerisindekini  bilebilir  ki?  

Di mi?

Tam mandalina tezgahının önüne  geldim. Kaptım üç mandalinayı. Döndürmeye başladım.  Sonra limoncuda kaptım üç limonu döndürmeye başladım. Sonra portakal... elma derken. Dayanamadı biri   "Abla, nerden biliyon öyle yapmayı?"  diye soruverdi. 

Resmen zihnimde bir şimşek çaktı.  Gülümsedim.  "Küçükken bir süre sirkte çalışmıştım" deyiverdim. 

Sonra ne oldu bilin bakalım? Kendi söylediğime kendim inandım. Gerçekten sirkte çalıştığımı hatırladım. Hatta ip üstünde yürüyordum, inanın. 😅

Pazardaki insanlar bana  hep güldüler. Ben de güldüm.  

Che Guevara mı söylemişti? Aslında, gülmek devrimci bir eylemdi. 

6 yorum:

  1. hahhahaahahaha hiç güleceğim yoktu, çok yaşa sen! Adını da bilmiyor, "öyle yapmayı" diyor. Ne güzel bitmiş yazı. Hakikaten herkesin canı burnundayken insanları tebessüm ettirebilmek bir devrim sayılır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük joe, sana kahkaha attırmışım ya ne mutlu canıma:)

      Sil
  2. Ben de gülümsedim okurken :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. manxat, okurken gülümsemişsin. ben teşekkür ederim:)

      Sil