15 Mart 2017 Çarşamba

Günün İçinden


Ağustos 1985 te, 39. sayı olarak yayımlanmış Sanat Olayı adlı derginin sayfalarını heyecanla çevirdim.  Sonunda buldum. "Galata İstanbul'da, İlhan Berk'in Galatası Nerede?" başlıklı ilk yazıdan  okumaya başladım. Dergi sekiz sayfasını İlhan Berk'in Galata adlı kitabına ayırmış. İlhan Berk'i şair diye biliyorken, şimdi  Galata ve Pera hakkında kitap yazdığını öğrendim ya, sanki sadece benim bildiğim bir sırmış gibi yüreğimi bir heyecan dalgası sardı. Dergideki yazılarda, kitapla ilgili olumlu, olumsuz beyanda bulunanlar olduğu gibi, İlhan Berk'le yapılan bir röportaj da var. 32 yıl öncenin dergisi...  Felek yaptı yapacağını. Ben Pera ve Galata'yı sipariş vermiş beklerken, "kitaplara ön hazırlık yap!" der gibi, bu dergiyi karşıma çıkardı. 

32 yıl önceki bir dergide İlhan Berk'in beklediğim kitabıyla ilgili yazılara denk geldim ya... Niye böyleyim bilmiyorum... Öyle böyle değil...  Ayrıca elimde de değil... Hiç hilafım yok yani...  Yeminle çok mesudum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder