16 Nisan 2012 Pazartesi

Bazan ve Kemal Ve Füsun


Bazan hiçbir şey yapmaz, sessizce otururduk.

Bazan Füsun üst kata çıkar ve bir süre aşağıya inmez, bu da beni mutsuz ederdi.



 
Bazan Zaman'ı bütünüyle unutur, "şimdi"nin içine yumuşacık bir yatağa yatar gibi yayılırdım.

Bazan orada olduğumu unutur, sanki baş başaymışız gibi kendimden geçer, Füsun'a bütün aşkımı göstererek, uzun uzun, aşkla bakardım.

Bazan ona "Seni seviyorum!" demek için dayanılmaz bir istek duyar, ama yalnızca çakmağımla sigarasını yakabilirdim.




Bazan "Resmine bakalım mı Füsun?" derdim ben ve bazan bakardık ve o zaman Füsun'la yaptığı resme bakarken, her zaman mutlu olduğumu anlardım.

Bazan Füsun öyle güzel esnerdi ki, bütün dünyayı unuttuğunu ve kendi ruhunun derinliklerinden daha huzurlu bir hayatı, tıpkı sıcak yaz günü soğuk bir kuyudan kovayla su çeker gibi çektiğini düşünürdüm.



NOT : Orhan Pamuk'un - Masumiyet Müzesi romanının bazanla başlayan bazı cümleleriyle Jim Jarmusch'un  - Stranger Than Paradise adlı filminin bazı karelerini eşleştirdim.


19 yorum:

  1. yazının sonuna geldikten sonra not kısmını okuyunca "acaba?" dedim , "Orhan Pamuk bazanları yazmadan önce mi izledi bu filmi ya da Jim Jarmusch Orhan Pamuk'un bazanlarını okudu da mı bu sahneyi çekti ?"
    Bu kadar güzel bir eşleşme tesadüf olamayacak kadar tamamlar mı birbirini ?

    YanıtlaSil
  2. Sahi mi Beyaz bahçe, beğendiğine sevindim:)

    YanıtlaSil
  3. gerçekten çok güzel bir kompozisyon olmuş :) o kadar ki uyandırdığın merakımla Orhan Pamuk önyargılarım silinebilir :)

    YanıtlaSil
  4. Düşlem, Masumiyet Müzesi romanı kimilerine çok uzun gelmiştir. Orhan Pamuk'un özellikle Kara Kitap'ı ve Masumiyet Müzesi tek okumalık kitaplar değildir. Bana göre her bölümleri ayrı dünya açar, ayrı öykü anlatır. Orhan Pamuk kitaplarından asla vazgeçemem. Mümkün değil:)
    Çok severimmm... Çookkk:))

    YanıtlaSil
  5. uzunluk beni yıldırmaz da milli duygularla yaklaşmıştım hep Orhan Pamuk'a ama kırmak lazım. o halde Masumiyet Muzesi ile başlayayım, hazır gerçekten müze oluyorken :)

    YanıtlaSil
  6. Orhan Pamuk bir edebiyatçı Düşlem.
    Memleketimin değerlerinden biridir.
    Ön yargılı olmadan kitaplarından nasiplenmenizi tavsiye ederim. Dünyada bir eşi olmayan müzesi de çok özel bana göre. Taraftar ruhlu biriyim:)

    YanıtlaSil
  7. o taraftar ruhu hepimizde var :) artık aynı safta olduğumuza göre ateşkes ilan edebiliriz :)

    YanıtlaSil
  8. Eyvallah Düşlem... Bakarsınız Masumiyet Müzesi'nde çarpışırız belki. Kim bilir:))

    YanıtlaSil
  9. evet evet neden olmasın, çok isterim :)
    hoş kal, hayal kahvem :)

    YanıtlaSil
  10. Her zaman beklerim Düşlem. Muhabbet keyifliydi:)

    YanıtlaSil
  11. sahi :)) gerçekten çok beğendim..
    tabii böyle bir eşleşmeyi senin yapıyor oluşun da hiç şaşılacak bir durum olmadı benim gözümde :)
    mesela benim fotoğraflara yazma gibi bir merağım vardır. Yazını okurken çok heyecanlandım.. Resimlerin üzerine yazılmış öyküleme gibi algılaadım.. Sonrasında notu görünce aklıma ilk söylediğim geldi işte :)) gibi vs vs ...

    YanıtlaSil
  12. ne kadar güzel olmuş bu böylee :)))

    YanıtlaSil
  13. Selam Beyaz Bahçe, beğenmenize sevindim:)) Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. Hey Meriç, iyi oldu galiba:)) Devamını getireyim öyleyse...

    YanıtlaSil
  15. Ne kadar güzel olmuş...

    İnsan üç yıl önce okuduğu romanın hala etkisinde kalabilir mi diye sorarsanız evet! diye cevap veririm.

    Hayatımın romanıdır kendisi.

    YanıtlaSil
  16. Şeyma inanıyorum size:)) Tüm yüreğimle!

    YanıtlaSil
  17. Allahınızı severseniz biri bana kemal ve füsun resmini nerde bulacağımı söylesin yardım etsin aslında roman o kadar mükemmel ki resimlerin bir önemi yok ama bende büyük takıntı oldu

    YanıtlaSil