13 Nisan 2012 Cuma

Sevginin Diriltildiği Mevsim


Yılın her ayı  güzeldir güzel olmasına ama nisan ayını ayrı severim. Allahım, neden illa o dizeler aklıma gelir.? Hatırlarsın illa ki... T.S. Eliot'un şiiri... Cevat Çapan'ın çevirisiyle ne kadar etkilidir. "Aylardan en zalimidir Nisan, leylaklar / Açtırır ölü topraktan, yoğurup/ Bellekle isteği diriltir/ Ölgün kökleri bahar yağmurlarıyla." Ve şiirin adı Çorak Ülke'dir. "Yoğurup bellekle isteği diriltir ölgün kökleri"! der ya...  Ve tam da bu zamanda... Evet, tam da bu zamanda... Bu dizeler ruh iklimime iyi gelir.  "Tam vaktidir." dedim,  belleğimin ölgün köklerinin diriltilmesine karar verdim. Salı günüydü. O sabah işe gitmedim. Arkadaşlarımı davet ettim. Sebep...  Bir doğum günü kutlaması... Yoo.. Benim doğum günüm değil... Benim doğum günüm geçen haftaydı. Geçti gitti. Bu doğum günü kutlaması başka biri içindi. Bayıldığım bir adam... Heyy!.. Çizgi roman seven bünyemi kışkırtan bir sıfatı var. O, Yaradan'ın elçisi.  Esasında onun doğum günü nisan'ın 20 si... O tarihte iş seyahatine gideceğim için, salı sabahı kutlamak en uygunu gibi göründü. Sahiden nasıl iyi geldi anlatmam... Aylardan nisan ya... Kış bitti... Nisan sevmek mevsimi... Sadece doğa kış uykusundan uyanmayacak... Tamam... Yaradan'ın "Ol!" demesiyle... Leylaklar açtıracak ölü topraktan... Ve yoğurup bellekle sevme isteğimin ölgün köklerini  acıtarak diriltecek... Silkeleneceğim kış uykusundan... Ah, biliyorum gene bu mevsim, gül kokusuyla kendimden geçirecek... İnsan olabilme çalışmalarım hususunda cesaretimi filizleyecek. Sana bir şey söyleyeyim mi, Yaradan'ın, peygamberleri, insanın en üstün modeli olsun diye yaratması elbette haybeye değil. Keşke peygamberlerin neler yaptıklarını iyi belleyebilsek...  Peygamberleri, hele son peygamber Muhammed Peygamber'in hayatını okuyup örnek alabilsek, bırak kadınlara, çocuklara ya da  tüm canlılara şiddeti... İnanıyorum, hiç bir yaradılanı sözle dahi incitemezdik. Çünkü Muhammed Peygamber yaradılmışların sahiden en şahane modeli. Seviyorum onu... Yaradan'ın sevgilisi diye seviyorum. Onun hayatını okuyunca umut doluyorum. Şefkate, iyiliğe, merhamete dair ne varsa, hep onun davranışlarında buluyorum. Yüreğimle inandığım yol göstericimin doğum gününü kutluyorum. Du bi... Muhammed Peygamber gibi yapacağım. Sırf onu sevindirmek niyetiyle, bugün tüm yaratılmışlara dünden daha fazla gülümseyeceğim.


4 yorum:

  1. Günaydın.Sabah kahvemi seninle içmek istedim.Yazını çok beğendim.Keşke yaradılanı affedebilsek yaradandan ötürü.Hep şefkat ve merhametle bakabilsek etrafımıza.Sonsuz sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. .......Eyvallah...

    Penceremi açıp bahar kokusu verdin.Peygamberimizle de ona bakılcak göz.

    Bugün güzek olucak.

    YanıtlaSil
  3. Selam Canan, kahveler ve sevgiler benden:))

    YanıtlaSil
  4. ....... Eyvallah Casswa:)) Umarım güzel bir gün olmuştur. Sağolun.

    YanıtlaSil