27 Ağustos 2024 Salı

Akademisyenlerin Takibindeyim - Fuat Kökek

 

Fuat Kökek, İstanbul Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu Seramik bölümüne 1971'de girmiş. Bu okulun üniversitelerle hiçbir ilgisi yoktu, diyor, Milli Eğitim'e bağlıymış o zamanlar.

Fuat Hoca, İstanbul Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu için,  "Bu okul sanat okulları, teknikerler, Gazi Eğitimler üstünde belli bir estetik görüşe sahip, sanat eğitimi almış, onun yanı sıra da konvansiyonel manuel eğitimi almış, aleti, edavatı, avadanlığı, malzemeyi tanıyan, bilen, bu anlamda becerilerini geliştiren unsurların yetişeceği bir tasarım okulu olarak kurulmuştu." diyor.

50 yıldır seramik hocası olan Fuat Kökek'in anlattıklarını benden değil, Cep Hikayeleri adlı youtube çekiminden izlemenizi tavsiye ederim.

https://www.youtube.com/watch?v=u2VK73dnNEo

Seramik ve Cam Tasarımı bölümünü kazanıp, okula kayıt olunca, önümde yepyeni, daha önce  hiç deneyimlediğim  sürprizli bir rota oluştu. 

Örnekse, Fuat hocayı belki hiç bilmeyecektim. İşte bu yeni rotada ansızın karşıma çıkıverdi, yolumu aydınlatıverdi. Şahane değil mi?

Tanımasam bile varlığından sevinç duyduğum, sağlığına duacı olduğum, duruşuna hafızasına sanatına heveslendiğim şahane bir insanı artık biliyorum.

Dilerim yüz yüze tanışmak şansım olur. Laf aramızda özellikle seramik  kuşlarına bayıldım:)

Takibindeyim😊



Fotoğraflar- 
Belkıs İbrahimhakkıoğlu röportaj sayfasından ve Leyl Art Gallery sayfasından.


4 yorum:

  1. çok güzel işler yapmış doğrusu, senin bu cam seramik bölümün beni çok heyecanlandırdı, nedense. Sanki ben girmişim o bölüme gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyecanımı geçirebiliyorsam ne mutlu bana Küçük Joe, çok sevindim:)

      Sil
  2. Eğitim sistemini çok güzel özetlemiş, her dediğine katılıyorum. videonun sonunda ki öğütleri Peline de izlettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fuat hoca, harbi harbi anlatmış olanı biteni. Hepimiz bilmeli öğrenmeliyiz.

      Sil