29 Nisan 2012 Pazar

Onun El Yazısını Seyretmeyi Seviyorum.

16 yorum:

  1. bir de..
    4 kelime ama nasıl insanın yüreğini sızlatıyor dimi!!

    YanıtlaSil
  2. Haklısınız 7. oda... Durun üç kelimelik Cemal Süreya cümlesi hatırlayalım...

    "Mutluluk nasıl dayanıksız!"

    999. Gün kitabından

    YanıtlaSil
  3. Kalb i Mecruh,şu dizelere ne diyorsunuz?

    "Kim istemez mutlu olmayı
    Ama mutsuzluğa da var mısın?"

    Kendi yazısından seyretmek isterseniz,buyrunuz...

    http://hayalkahvem.blogspot.com/2011/01/ey-ask-geldinse-uc-kere-vur_27.html

    YanıtlaSil
  4. el yazısı şiirlerinden daha karizmatik.

    YanıtlaSil
  5. El yazısı ilk görüşte çarpar Met,
    Şiirleri ise çiviler!

    "Ben neredeysem yalnızlığın başkenti orası." der.

    "İki çay söylemiştik orda, biri açık, keşke yalnız bunun için sevseydim seni' der.

    "Önce öp, sonra doğur beni." der.
    Annesini küçükken kaybeden bir şair olduğunu bilirseniz bu dize yüreğe dooonk diye tesir eder.

    "Biliyorum sana giden yollar kapalı
    üstelik sen de hiç bir zaman sevmedin beni" dediği şiirine ileriki dizelerde şöyle devam eder..

    "Çıkar giderim bu kentten daha olmazsa,
    Sensizligin bir adı olur, bir anlamı olur belki" der.

    Met, Cemal Süreya şiirlerini tavsiye ederim. Ben çok severim:)

    YanıtlaSil
  6. "Hayat kısa"; hayatı en güzel kısa kısa anlatan da Süreya!

    YanıtlaSil
  7. Öyle Cerenmus, Hayatın kısa olduğunu hepimiz biliyoruz. Ama Cemal Süreya dizesi olunca.... Müthiş!

    YanıtlaSil
  8. "Senin bir havan var beni asıl saran o
    Onunla daha bir değere biniyor soluk almak
    Sabahları acıktığı için haklı
    Gününü kazanıp kurtardı diye güzel
    Bir çok çiçek adları gibi güzel
    En tanınmış kırmızılarla açan
    Bütün kara parçalarında
    Afrika dahil.. "

    Çokseverim kendilerini:))

    YanıtlaSil
  9. Tavsiyen için teşekkürler. Ama hali hazırda zaten Sevda Sözleri isimli bütün şiir çalışmalarını içeren kitabını okuduğumu belirtmek isterim kendisinin.

    Fikrimce güzel şiirleri olduğu kesin, lakin benim bamtelime dokunan şairlerden birisi olduğunu söylemem zor. Aslında hakkında o kadar çok övgü duyduktan sonra Sevda Sözleri'ni bitirince biraz hayal kırıklığı da duymadım değil hani. Serbest şiirin hakkını çoğu şiirde övüldüğü kadar verememiş diye düşünüyorum. Bakın övüldüğü kadar diyorum, yoksa başarılı bir şair olduğuna laf etmek değil niyetim. Sonuçta bir Attila İlhan ya da Necip Fazıl gibi şiirimizin zirve şairlerinden birisi olmasa da bir çok güzel şiiri olan başarılı bir şair nitelendirmesini kafama işleyerek bıraktım bir köşeye kendisini. Aklıma gelince ara sıra anarım yine sayfalarını açıp.

    Keşke bütün şiirleri böyle olsa;

    http://www.estanbul.com/images/imported/2010/08/cemalSC3BCreya_amasenin_elyazmaC59Fiiri-1.jpg

    YanıtlaSil
  10. Of Met, tartışmam bile.

    Bencileyin hayatında hiç şiir yazmamış ama kolay şiir çarpmasına uğrayan biriyle hiç konuşmayın bu konuları bence. Ayrıca feci taraftar ruhlu biriyimdir. Kim ne derse desin, sevdim mi asla kusur görmem. Cemal Süreya şiirleri yüreğimin titretme sebeplerinden biridir.

    Kısaca... "Tartışmasız severim." yani.. Öyle söyleyeyim.

    YanıtlaSil
  11. Gülce'nin Annesi, Cemal Süreya'nın hayatı çok etkiler beni. Hüzün doludur. Bakın, ilgilenirseniz eğer,
    birşeyler karalamıştım... İşte burada...

    http://hayalkahvem.blogspot.com/2010/10/kuyuya-sarktan-kadn-sacndan-kavrayp.html

    YanıtlaSil
  12. Öyle kısa öyle uzun...
    Ben de çok seviyorum Cemal Süreya'yı.

    YanıtlaSil
  13. Hastasıyız Domates Suyu:))

    YanıtlaSil
  14. Nedense son zamanlarda bu iki dizeyle çok fazla karşılaşıyorum. Çok güzel bir şiir, kısa ama bol mana yüklü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geç cevaplıyorum Melethril, çok güzeldir sahiden:)

      Sil