19 Eylül 2013 Perşembe

Kahve Molası - Şahane Serseri Olmaktır Niyetim-1-



Zaman ıpılık.  Hayallerimin içinde, çimlerin üstünde  yuvarlanır gibi yuvarlanıyorum. 
 
Ey Okur, lafı hiiiç eveleyip gevelemeyeceğim. Gene tek ömürde hep aynı kişi olmaktan sıkıldım. İtiraf ediyorum, şahane serseri olmaktır niyetim.  İşte bak... Parmaklarımın ucuna basa basa kaçıyorum. 

Biliyorum. Gittiğim yerde, adımı gene  değiştireceğim. Misal bu ya... Soran olursa, bu kez, "Bendeniz Toboso'lu Dulcinea" diyeceğim.  

Tamam. Uzatmıyorum. 

Yazımı bir çizgi roman gibi, "Kahramanımız yeni maceralarına doğru yol alıyordu." diye bitiriyorum. 


"anamdan yolcu doğmuşum
nehirlerle birlikte denizlere kavuştum
akşam dedim
şu koca dünya dedim
ağlasam dedim
yola bir düşüldü mü ömür boyunca gidilir
ekmeğin ve şarabın peşinden
turnaların peşinden
büyük şehirler büyük aşklar
çığlık çığlığa terkedilir
ben
çocuklar gibi sevdim devler gibi ıstırap çektim
damarlarımda dünyanın bütün rüzgârları
harplere açlıklara yalnızlığıma rağmen
anamdan yolcu doğmuşum
neyleyim
gurbet dedim
hürriyet dedim"

Attila İlhan
(Şahane Serseri adlı şiirinden)

11 yorum:

  1. cocuklar gibi sevdim devler gibi izdirap cektim.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "damarlarimda dunyanin butun ruzgarlari......."
      Ne sahane siir degil mi mavi?

      Sil
    2. Bana şu an en dokunan yerinin altını çizmişsiniz. Şiir böyle birşey. Nurlar içinde yat Atilla İlhan.

      Sil
  2. Şahane serseri ruhlu kadın :))
    Selamlar olsun Toboso'lu Dulcinea :))
    Uzatma çık yola hemen.
    Atilla İlhan'a saygılar!

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir ruhtur bu; güzel şeyleri hak eden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane serseri olmayı hayal etmek bile güzel:)

      Sil
  4. İyi gezmeler Tobosolu Dulcinea, on yüz milyon bin güzel macera seni bulsun :)

    YanıtlaSil
  5. Yakın zamana kadar bilgisayarı açınca yaptığım ilk şey Facebook'a bakmaktı. Artık Hayalkahvem'e bakmak. Çok sevdim. :)

    YanıtlaSil