25 Nisan 2017 Salı

Gincırino Ve Ben

Geçtiğimiz yazdı. Arkadaşım Adalet telefon edip, uçak biletlerimizi aldım, Venedik'e gidiyoruz, deyiverice, Venedik miiii? Benimle miii? Hayırdır kardeş, dedim. Nergis'in evi Venedik'e çok yakın. Bizi davet edip duruyordu ya...  Sana kalsa İstanbul'dan başka bir yer gözün görmüyor. İtiraz mitiraz istemem. Birlikte gideceğiz, dedi. Biz üçümüz çocukluk arkadaşıyız. Adalet'in lafını ikiletmedim. Vee biz Nergis'e gittik. Araba kiraladık. Üç gün doya doya, ine dolaşa, o köy senin bu göl benim gezindik. 

Yediğin içtiğin senin olsun gezdiğin gördüğün yerleri anlat, diye bir söz söylenmiş söylenmesine lakin, bu söz bencileyin tipler için söylenmemiş. Şimdi o gezintide gezdiğimiz yerleri değil,  içtiğim bir şeyi anlatacağım çünkü...

(Arkadaşlarımla yaşadığımız o maceramızda, kiraladığımız arabayı ben kullanmıştım. Ve yaptığım numaraları, inanıyorum ki bir gün size çekirdek çıtlatır gibi çıtır çıtır anlatacağım.)

Hah işte... O gezimizde,  gingerino diye bir içeceğe dadanmıştım. Sıcak yaz gününde, nasıl ferahlık veriyordu anlatamam. İçtiğimde sadece içeceğin geçtiği yerlerde değil, resmen bünyemin her hücresinde hissediyordum. Çok sevmiştim. 

Sonra Nergis tarifini öğrenmiş. Yazıp gönderdi. O gün bugündür sürekli yapar oldum. Az önce gene yapınca, tarifini sizlerle paylaşmak istedim.

İşaret parmağı büyüklüğündeki zencefil ve iki limonun kabuklarını soydum. 
Katı meyve sıkacağına üçünü attım. 
Sularını çıkardım. (zencefilin limon gibi suyu çıkıyor) 
Zencefil ve limon suyunu sürahiye koydum. 
Altı kaşık pekmez ekledim. (aslında 3 kaşık toz şeker 4 kaşık pekmez konuyor. şeker koymuyorum. pekmezin ölçüsünü arttırıyorum.) 
Dört şişe soda ilave ettim. İsterseniz beş şişe soda kullanabilirsiniz. 
Bir limonu yıkayıp kabuklarıyla dilimledim. Sürahinin içine attım. (varsa nane doğrayabilir, portakal dilimleyebilirsiniz)
Kokladım. Missss!
İçtim. Nefissss!
Eğer denemediyseniz,
lütfen deneyiniz.  
Nasıl denir?
Tek kelimeyle, MÜTHİŞ!




16 yorum:

  1. Oo harika.. ellerine sağlık, şimdi yeterli malzemem yok, ayrıca zencefilin suyunu nasıl sıkıcam onu planlıyorum. Ama mutlaka yapacağım. :) Sağol HayalKahvem

    YanıtlaSil
  2. Ohhhhhh süper faideli bir içecek. Metabolizma hızlandırıcı, antioksidan, tok tutucu ve vitamin küpü.
    Daha ne olsun, tabii ki afiyet olsun.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh! Doktor da onayladıktan sonra, ne mutlu canıma:)

      Sil
  3. Bunu deneyeceğim. :) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denedikten sonra, ne düşündüğünü merak edeceğim:)

      Sil
  4. İlk defa duyuyorum bu tarifi, mutlaka deneyeceğim
    Ellerinize sağlık ♥

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Ben seviyorum Sezer. Bakalım beğenecek misin:)

      Sil
  6. Uzun zamandır katı meyve sıkacağı almak için planlar yaptık. Ne alsak, neler yapsak diye. Aldık paketini dahi açmadık. Tarifi gördüğüm iyi oldu denerim artık :)

    YanıtlaSil
  7. Son günlerde ölçüyü kaçırınca kaçınılmaz olarak biraz kilo aldım ve üç gündür diyet yapıyorum. Metabolizmamı hızlandırmak için yediğim haşlanmış yumurtaya ve yoğurta zencefil, zerdeçal, tarçın, pul biber doldurup yiyorum.....
    Limon suyu ve soda da hem metabolizmayı hızlandırıyor hem de tok tutuyor, yani bu senin "gingerino" gayet faideli bir metabolizma hızlandırıcı......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Metabolizmamı hızlandırmak için yediğim haşlanmış yumurtaya ve yoğurta zencefil, zerdeçal, tarçın, pul biber doldurup yiyorum....." demişsin ya... çevremde herkes aynısını yapınca, bu baharatçıların uydurması diye düşünüyordum. doktor da bunu yapıyorsa... uydurma diil demek ki.
      hay canına:)

      Sil
  8. Harika bir yazı. Keyifle içimi ve yapımı hayal edilen bir içecek. Bir de blog açmak noktasında müthiş bir örnek 😊😊 oh.Şifa olsun...⚘

    YanıtlaSil
  9. Harika bir yazı. Nefis bir içecek. Şifacı bir blogger. Daha ne olsun? Oh.Şifa olsun...😊😊

    YanıtlaSil