21 Ekim 2017 Cumartesi

Tövbe!


Zamanında yetişmek niyetiyle, sabah evden o kadar erken fırlamışım ki, üniversiteye vardığımda dersin başlamasına bir saat vardı.   O sevdiğim kafedeki  salaş tahta masalardan birine geçip,  en öğrenci edamla sandalyeye kuruldum. Baktım  sıcacık simit var. Ohh! Misss! Simitin yanına beyaz penir ve ince belli bardakta çay rica ettim.  Daha ne olsun? Ders öncesi en şahane kahvaltıyı ediverecektim.  Garson:
-  Haşlanmış yumurta  ister misiniz? diye sorunca...
-  Oluuur, deyiverdim.  
Tabağım geldi. Yanında kız belli bardakta çayım...  Nasıl mutluydum anlatamam. 

Normalde şu güzelliğin hakkını verecekken... Ne bileyim... Hayatın bedava hazları törenim yok mu hani... Önceee avucumla kavrayacaktım bardağımı mesela... Diğer yuduma kadar tabağa asla koymayacaktım...  Çayın kokusu aklımı alacaktı... Çok şükür, deyip simidi beyaz peynire katık yapıp,  hımlaya humlaya, keyfini çıkara çıkara,  yemeğe başlayacaktım... 

Yooo! Yapmadım!  Vallahi böyle yapmadım!

Ne yaptım bilin bakalım? Cep telefonumu elime aldım. Ve masadakilerin fotoğrafını çekmeye başladım. Sonra durdum. Binlerce kasırga aşkına! Ben ne  yapıyorum, dedim.  Niye, çok şükür diyerek yemeğe başlayacağıma, fotoğraf çekiyordum ki? Korktum iyi mi? Abicim,  bu yoksa  teknoloji dini mi ne?  Büyükannem duymasın valla! Tövbeee! Tövbe!

13 yorum:

  1. Bir sonbahar günü pastırma yaz gibidir. Sahilde bir masa, örtüsü mavi ekoseli, sıcacık çay bardağı altı köşeli. Çayla simit mutlu eder, gülümsetir insanı. Denize attığın kırıntıları; bekler suda balıklar, gökte martılar. Ne mutlu o insana ki dua eder ona bütün varlıklar. Bir nefes çekersin, dalgalanır denizle ve içindeki duygular. Med ve cezir vaktidir; karararıyor bütün bulutlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemişim yorumlarınızı Profösör. Sağolun.

      Sil
  2. Ah ah akıllı telefonlar çıktı çıkalı sıcak kahve içemedik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Leylak Dalı. Eskiden yemek yerken bismillah der başlardım. Şimdi elim önce kaşığa gideceğine, telefonuma gidiyor iyi mi? İlla fotoğrafını çekeceğim. Ya da haklısın, kahve içeceksem önce fotoğrafını çekiyorum. Peki, instagram ya da face e koyuyor muyum? Yooo. Çok şükür henüz ona başlamadım. Öyyyle fotoğraflarını çekiyorum işte.

      Sanırım cevabını buldum: Zamanın ruhu böyle:)

      Sil
  3. Öyle güzel bir kahvaltının anısı sonraya da aktarılır tabii. Teknolojiyle de dost olmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule, teknolojiyle dost değil, resmen 1. dereceden akraba gibi oldum. Yandım ben:)

      Sil
  4. İyi ki çekmişsin bu fotoğrafı. Bu tabak ve yanındaki çay, eminim ki herkesin mutluluk verenler listesinde yer alıyordur.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O tabaktakiler ve ince belli bardakta çay var ya.. Oyy! Uçurur beni:)

      Sil
  5. Fotoğraf çekilmeden yemeğe başlanılmaz oldu artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tıpkı dediğin gibi Dondurma Delisi. Dondurma yemeye başlamadan önce de fotoğraf çekiyor muyum acaba? Zor olur ama di mi:)

      Sil
  6. Bir boş bulunmuş hissiyle yazılmış karalama yazısı...İyimiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Danışman Hocam, boş bulunarak mı fotoğrafı çektim diye düşündüm. Yok, ben bunu alışkanlık edinmişim. Kendime haksızlık yapmayayım. Hayal Kahvem için de çektiğim fotoğraflar var.

      O değil de, yazı için "bir boş bulunmuş hissiyle yazılmış bir karalama yazısı" mı demek istediniz yoksa:)

      Sil
  7. ayy canım simit istedi şimdi buzluktan çıkarayım.simit eşliğinde diğer yazılarına bakayım..özlemişim yazılarını..=)

    YanıtlaSil