19 Şubat 2018 Pazartesi

Coco Ve Büyükannemin Unuttuğum Duası


Miguel'in büyük büyük dedesi,  müzikle uğraşmak için minik kızı Coco ve karısını terk edip gittiği için, ailede artık müziğin esamesi duyulsun istenmez.  Kocası giden acılı eş ayakkabı yapımına başlar. Ve üç nesil boyu, kimsenin itirazı olmadan ayakkabıcılık işine devam ederler. Ta ki, Miquel büyük büyük babası gibi gitar çalıp, şarkı söylemek isteyene kadar... Terk edilme korkusu da, nesilden nesile aktarıldığı için,  ailesi  Miquel'in bu hayaline  şiddetle karşı çıkar. 

O gün ölülerin canlılar dünyasını ziyaret ettiklerine inandıkları bir kandil günüdür. İnsanlar ölmüş yakınlarının fotoğraflarını, çiçekleri ve sevdiği eşyaları sunağa bırakmaya başlarlar. 


O gün ölüler dünyasında ise ayrı bir heyecan vardır. Ölüler, yaşayan yakınlarının yakınına gitmeye çok heveslidirler. Bir ölünün, canlılar dünyasına geçebilmesi için unutulmamış olması gerekmektedir. Vize işleminde, canlılar dünyasında kendisine ait iz bulunmayan ölüye izin verilmemektedir. Hararetle tavsiye edeceğim bu animasyon filmin tamamını anlatmak niyetinde değilim. Nasılsa merak edenler seyredecektir. 


Niye anlattım biliyor musunuz? Bu film, büyükannemin anlam veremediğim duasını anlamama neden oldu. Büyükannem dua ederken, önce ailemizden ahirete göçenlere, sonra uzaktan yakından tanıdığımız tüm insanların ahirete göçenlerine dua ederdi. Buraya kadar tamamdı. Lakin en son, isimleri unutulmuş, nesilleri tükenmiş, bana dua eden kimse yok mu diyenleri de duasına eklerdi. Tuhaf gelirdi.

Dua etmeyi severim. Düşündüm de, büyükannemin bu duasını tamamen unutmuşum. Filmi seyredince aklıma geldi. Film bitti. Dua ettim. İsimleri unutulmuş, nesilleri tükenmiş, bana dua eden kimse yok mu, diyenlerin hepsine dua gönderdim.  Sevindiklerini hissettim.  Unutulmadıklarına dair bir iz bıraktığımı hayal ettim. Ben de sevindim. 




9 yorum:

  1. O duayı ben de ederim. Ne güzel anlatmışsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hatırladım o duayı Tülin. Meğer ne mühimmiş:)

      Sil
  2. güzel bir şeye vesile olmuş film :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşra, sinema mabet gibi gelir bana biliyor musun? İmanımı kışkırtan film sayısı çoktur.

      Sil
  3. yaa çok hoşmuuşş hemen gidip izleyesim geldi zaten merak ediyordum cebimdeki yabancıya gideceğime buna gitseymişim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap, sinemada seyretmedim bu filmi. İnternetten bulup seyrettim. SEn de bulup seyredebilirsin:)

      Sil
  4. Animasyon filmleri insanı zaten hep çocukluğuna götürüyor, garip bir etkileyiciliği olur hep. Ne güzel de anlatmışsınız. İzleyesim geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle valla Dilek. Çok şeker film. Sinemada seyretmek harika olur.

      Sil
  5. Evet aynen ben de oyle, simdi dua ederken soyluyorum ben de 😘 Vamos a México

    YanıtlaSil