19 Ocak 2019 Cumartesi

Türkiye'de Kızlar İçin Hazırlanmış İlk Çizgi Roman Dergisi - Tina

Levent Cantek'in Türkiye'de Çizgi Roman adlı inceleme kitabını, çizgi roman sevdalısı araştırmacı okur merakıyla karıştırırken Tina'ya denk geldim. Tina, memleketimizin kızlar için hazırlanmış ilk çizgi roman dergisiymiş. İngiliz kaynaklıymış. Ünlü Eagle dergisinin izlerini taşıyormuş. Yıl deseniz 1967'li yıllar...  Durur muyum hemen gugılladım. İşte buyrunuz,  artık 1968 yılına ait iki adet Tina dergisiyle arkadaşım. Adeta iki mücevher gibiler... Bahtiyarım.  Tina'nın bütün kahramanları kızlar. Hele Dünya Emniyet Teşkilatı gizli ajanı var ki,  ismi Jane Bond.  Hastasıyım:)


Tina'nın kapak iç sayfasında Tina'ya sorunuz diye bir bölüm var. Demek ki, günümüzden 51 yıl önce bazı gençlerin sosyal medyada  arkadaş bulma mecrası Tina dergisiymiş. Baksanıza gelen mektupların şekerliğine..

"18 yaşında, hafif batı müziğine meraklı, org, bateri, akordion ve melodica çalan, müzik dans ve partilerden hoşlanan bu okuyucumuz 16-18 yaşlarındaki Tina'nın kız okurlarıyla mektuplaşmak istemektedir." (Kemal Açıkalın-Erenköy/İstanbul)

"15 yaşında, batı müziğine, kart postal ve pul kolleksiyonuna meraklı, kitap okumasını ve yüzmesini seven bu okuyucumuz Tina okurlarıyla Türkçe ve İngilizce mektuplaşmak istemektedir." (Tunç Ögel-Güzelyalı-İzmir)

"İngiliz Amerikan ve Türk olmak üzere altı arkadaş, kurdukları klübe okuyucularımızın üye olmalarını istemektedirler." (Erdoğan Genel/Bandırma)

" 12 yaşında, Timur Selçuk, Ajda Pekkan, Mireille Mathieu hayranı olan bu okuyucumuz da yaşıtlarıyla mektuplaşmak istemektedir." (Esin Demirkan-Laleli/İstanbul)

Günümüzdeki  internet ağları üzerinden mesajlaşmanın, arkadaş bulmanın, sosyalleşmenin 51 yıl önceki hali. Nereden nereye değil mi:)



14 yorum:

  1. O isimleri Facebook'ta arayıp bulup bu yazıyı okutmak lâzım. Umarım çok şaşırır ve memnun olurlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mesajları okurken inan benzer düşünceler zihnimde yuvarlandı. dedim acaba görseler isimlerini, ne hissederler ki:)

      Sil
  2. Tina'nın fena halde tutkunuydum. Nasıl güzel bir dergiydi. Jackie ile Deli Gençlik ve Manken Kız Barbie'nin hastasıydım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leylak dalı! sahi mi? dergiyi elime aldığımda, acaba kimler kimler okudu bu dergileri demiştim.
      biri sensin demek ki. leylak dalı, keşke Tina'ya olan tutkunu bloğunda yazsan ve heyecanla okusam. harikasın.

      Sil
    2. Şekerim, sen istersin de yazmaz mıyım, hatta yazmışım bile kaç yıl önce. İşte linki, haydi bakalım :)
      https://leylakdali.blogspot.com/2010/02/bir-tesaduf-ve-tina-dergisi.html#comment-form

      Sil
    3. Hemen okudum. Yorumumu kondurdum:)

      Sil
  3. Çizgi romanlar önceleri çok okuyordum, çocukluğumda kara murat çizgi roman dergisi vardı gazeteyle birlikte veriliyordu, çok güzeldi... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çizgi roman okumanın yaşı yok furkan... hep okuyalım.

      Sil
  4. Çizgi roman okumuşluğum çoktur ama Tina'yı ilk kez duydum. Sosyal Medya icat olunmadan evvel mektuplaşma en popüler haberleşme şekliydi😍

    YanıtlaSil
  5. Şu yazıdan sonra mektup arkadaşımı hatırladım ve hemen sosyal mecralarda aramaya başladım kendisini.Birkaç profil buldum,bakalım o mu çıkacak ?
    Maziyi çok seviyorum.Tüm bu yaşanmış, yazılarda kalmış hatıraları da.iyi ki hatırlattın bize Hayal kahvem,teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim Feta:) Dilerim arkaşına ulaşırsın. Eski arkadaşlara kavuşma umudu Facebook:)

      Sil
  6. şu anda bulsam okurum yani .-))

    YanıtlaSil