19 Mart 2022 Cumartesi

Çocukluğumun Kitapları - Karpatlar Şatosu

 
Jules Verne'nin Karpatlar Şatosu adlı kitabını sahafın rafında gördüğüm an,  balık tutmuş çelebi sevinciyle çektim aldım. Kokladım.  Miss! Çocukluğumu hatırladım. Derslerden arda kalan zamanlarda  okumaya doyamazdım.

1828 doğumlu Jules  Verne, babası gibi avukat olmak istemediği için onbir yaşında evden kaçmış.  Fakat bindiği gemide babası tarafından yakalanmış. Ne olmuş dersiniz? Elbette hukuk okumuş. Değişik yerler görmek, değişik insanlarla tanışmak isteyen Jules Verne, bu isteği gerçekleşmeyince,  hayallerinde   gezmiş olmalı ki, Dünyanın Merkezine Yolculuk, Seksen Günde Dünya Yolculuğu, Balonla Seyahat, Denizler Altında 20.000 Fersah,  Denizin Ucundaki Fener adlı yolculuk dolu öyküler yazmış.

Karpatlar Şatosu  da,  yolculuk kitabı. Hastasıyım:)

2 yorum:

  1. Ben de severim Jules Verne. Hatta daha bu hafta "2889 Yılında" isimli hikayesini okudum ve onca yıl önceden günümüz teknolojilerini tahmin etmekteki becerisine hayran kaldım. Gerçi bu hikayesini oğlu Michel Verne'in yazmış olma ihtimali var ama olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Okumadım 2889 Yılında adlı kitabı Manxcat. Ne müthiş hikayeci di mi?

    YanıtlaSil