9 Nisan 2024 Salı

Punk'çı oldum. Amaaa Hopepunk'çı:)

 


"Hopepunk" kelimesini duydum, önüne arkasına bakmadan kitabı kaptım. Hopepunk  umut dolu bir bilimkurgunun alt türüymüş. Becky Chambers'in Küçük Öfkeli Gezegene Yolculuk adlı kitabı hopepunk edebiyat tarzıymış. Oh! Nasıl sevindim anlatamam. 

Canımıza yetti, fantastik edebiyatın karanlığın en dibine yol alan anlatısı. Şiddetin  her türlüsünün fink attığı, iç karartan, iyilerle kötülerin değil,  kötülerle daha feci kötülerin kapıştığı kitaplar, filmler falan....  Yani... Anneciim... Grimdark:) 

Grimdark insanın ne dehşetli, ne  zalim olduğunu anlatılırken, hopepunk,  aksine insan canlısının iyilik yapma potansiyelini ortaya çıkaran edebiyat tarzıymış.

Daha fazla yazmayayım, ilgilenenleri şu linke davet edeyim. 

İsmail Yiğit, gerçekten büyük emek vererek,  çok ayrıntılı, değişik bilgilere  gönderme yaptığı  şahane bir araştırma yazısı hazırlamış. Bayıldım. Böyle buyrun:)

  https://www.bilimkurgukulubu.com/genel/inceleme/umut-dolu-bir-bilimkurgu-alt-turu-hopepunk/


2 yorum:

  1. Hopepunk’cuyum ben de o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olalım valla Yaşamdan yazılar... Bezgin Bekir ediyor yoksa bizi dünya:) Mutlu bayramlar.

      Sil