23 Ağustos 2017 Çarşamba

Masallar Ve Rüyalar -3-



Rüyamda... Hayırdır inşallah.. Hep iki elimde iki su kabıyla evden çıkıyorum.  Kendimi mütemadiyen aynı yolda görüyorum. Elimde su dolu kaplarla gidiyorum, boş kaplarla dönüyorum. Tekrar dolduruyorum. Götürüyorum. Boşalmış. Geri getiriyorum. Bu durum defalarca tekrarlanıyor. Elimde su kapları  aynı yoldan  sürekli gidip geliyorum. Su dolu kapları acaba kime götürüyorum? Sucu muyum acaba?   Rüya işte...  İnanın bilmiyorum.. 

Bu kadar değil ama.. Enteresan bir durum var. Ellerimde su dolu kaplarla  hep aynı yolda gidip geliyorum ya, kaplardan biri çatlak olmalı, su sızdırıyor. Hatta öyle ki, rüyamda gidip gelmelerim çoğaldıkca, çatlak kaptaki sızıntı artıyor. Ben suyun kaptan sızdığını görüyorum. Islık çalarak   gidip gelmeye devam ediyorum. 

Rüyanın bir yerinde çatlak su kabı dile geliyor.
- Lütfen benimle su taşıma.  Artık suyu tutamıyorum.  Başka bir su kabı al.  Sana çok üzülüyorum,  diyor. 
Ben gülümsemek ne demek resmen sevimli bir kahkaha atıyorum.. 
- Sahiden böyle mi düşünüyorsun? Şaşırmışsın sen! Bak sana ne göstereceğim, diyorum. 
Su akıtmayan kabı taşıdığım elimin yönünü göstererek, 
- Şimdi yolun bu tarafına bak, ne görüyorsun söyle bana, diyorum. 
- Ne olacak?" diyor. Sen ne görüyorsan ben de onu görüyorum. Taş, taprak..
Peki seni taşıdığım tarafta ne görüyorsun? diye soruyorum. Aaa! diyor. Çok güzel. Çimenlik bir yer burası... Yabani otlar, çiçekler var. 
Yaa! diyorum. Gördün mü? Bu güzellik senin sayende oluyor. Senden akan sular toprağın susuzluğunu gideriyor. Toprak  senden sızan suyu içtikçe, yeşeriyor, çiçekleniyor. Ve ben hep bu yoldan gidip geliyorum. Ah! diyorum. Ah! Su taşımak konusunda yetersiz olduğunu biliyorsun. Lakin akıttığın suyla dünyamı güzelleştirdiğini hiç mi fark etmiyorsun? diyorumm...  Ve işte rüyamın tam bu karesinde uyanıyorum. Tüh!


8 yorum:

  1. He hayal kahvem ben biliyorum bu rüyayı :)
    Gerçekten gördüğün bir rüya ise bilmelisin ki çok eski bir kıssadan hissedir bu. Ama çok anlamlıdır ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaz Çin Masalları'ndan, Anadolu Masalları'na, İran Masalları'ndan Peri Masalları'na o kadar çok masal kitabı okudum ki anlatamam Balthus... Neticede rüyalarım da masal gibi oldu desene:)
      İyi ama bu rüyanın devamı ne... Tam burada film...şey yani rüya bitti de:)

      Sil
    2. Eh bu kadar zaten,gerekli mesajı da veriyor.Şahane hayat filmini anımsa,hiç bir işe yaramadığını düşünürsün bazen ama salt varlığın bile hayata neler katıyordur,yani film yani rüya tastamam ;)

      Sil
    3. Şahane Hayat öyle mi? Sahiden güzel filmdi.
      Leonard Cohen'in ruhunu şad edelim mi birlikte Balthus? Der ki...

      "Her şeyde, her şeyde bir çatlak var
      Işık, işte oradan içeri sızar"
      Leonard Cohen

      Sil
    4. Mesnevi olması lazım.)

      Sil
    5. Pan.. Önümüzdeki zamanlarda, buram buram masal kokan pek çok rüyamı anlatacağım:)

      Sil
  2. Yalnız james stewart'ın oynadığı şu N.cage'in tekrar çekimini izlemedim.Elbette yad edelim,cohensiz bir gün geçirmesem de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cohen'in bu şarkı sözleri tam rüyama göre:)

      Sil