13 Kasım 2017 Pazartesi

Sevdiğim Kadın Yazarlar -1-


Jane Austen,  1775  doğumlu   İngiliz yazar. 
42 yıllık hayatında hiç evlenmeyen lakin roman kahramanlarını hep evlendiren sevgili yazarımın hem romanının hem sinemaya uyarlanan Aşk ve Gurur’urunun hastayım. 


Emile  Bronte, 1818 doğumlu İngiliz yazar.
30 yıllık hayatında hiç evlenmemiş ve tek romanı Uğultulu Tepeler’in hem kitabına hem filmine bayılırım. 


Virgina Woolf, 1882 doğumlu İngiliz yazar.
59 yıllık hayatına intihar ederek son veren, evli ve çocuksuz yazarın tüm kitaplarının, sinemaya uyarlanan filmlerin,  elbette hakkında yazılan her yazının ve filmin takibindeyim.

7 yorum:

  1. Hiç birini okumamışım ne ayıp :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazan denk gelmiyoruz Nil. Bilmemek değil, bilince okumamak ayıp diyelim mi:)

      Sil
  2. Nedendir bilmiyorum ama ben son bir yıla kadar Jane Austen'i hep erkek olarak hayal etmiştim.....
    Veee Virgina Woolf hayranıyım......
    İy haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar kısacık ömürleri değil mi Gülşah? Penisilin Dr. Alexander Fleming tarafından 1928 yılında bulundu ve sanırım 1930'lardan sonra pek çok hastalıklar tedavi edilmeye ve ömür uzamaya başladı. Yazarların hayatları romanlarından daha trajik diye düşünüyorum.

      Sil
    2. Gerçekten de öyle. Sanıyorum o dönemler de helede kadınların yaşadığı zorlukları sanatçı olanlar fazla kaldıramıyorlardı...

      Sil
  3. Bronte kardeşlerden benim tercihim Jane Eyre'in yazarı Charlotte Bronte....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jane Eyre'yi severim elbette. Kardeşlerin yattıkları yer ışıkla dolsun, Uğultulu Tepeler'i ve yazarını daha çok seviyorum.

      Sil