28 Kasım 2023 Salı

Bazan ve Kemal Ve Füsun....

Bazan hiçbir şey yapmaz, sessizce otururduk.


 Bazan Zaman'ı bütünüyle unutur, "şimdi"nin içine yumuşacık bir yatağa yatar gibi yayılırdım.

Bazan orada olduğumu unutur, sanki baş başaymışız gibi kendimden geçer, Füsun'a bütün aşkımı göstererek, uzun uzun, aşkla bakardım.

Bazan ona "Seni seviyorum!" demek için dayanılmaz bir istek duyar, ama yalnızca çakmağımla sigarasını yakabilirdim.



Bazan "Resmine bakalım mı Füsun?" derdim ben ve bazan bakardık ve o zaman Füsun'la yaptığı resme bakarken, her zaman mutlu olduğumu anlardım.

Bazan Füsun öyle güzel esnerdi ki, bütün dünyayı unuttuğunu ve kendi ruhunun derinliklerinden daha huzurlu bir hayatı, tıpkı sıcak yaz günü soğuk bir kuyudan kovayla su çeker gibi çektiğini düşünürdüm.



NOT : Orhan Pamuk'un - Masumiyet Müzesi romanının bazanla başlayan bazı cümleleriyle Jim Jarmusch'un  - Stranger Than Paradise adlı filminin bazı karelerini eşleştirdim.  (16Nisan 2012'deki paylaşımı aldım getirdim, tekrar paylaştım.)

4 yorum:

  1. Paylaşımınızı ilgiyle okudum. Pek çok şeyi aynı anda düşündürdü bana. Görsellerle alt yazılar öyle güzel uyum sağlamış ki diye düşünmüştüm önce. Biraz şaşkınlıkla duraksadım sonra.
    Belki yadırganabilir ama çok kitap okuyan biri olarak Orhan Pamuk'un çok az kitabını okudum. Cevdet Bey ve Oğulları çok etkilendiğim bir kitap olmuştu. Yakınlarım Masumiyet Müzesi 'ni mutlaka görmemi ve kitabı okumamı önermişlerdi. Nobel Ödülü ülkemizden Yaşar Kemal'in olmalıydı diye içimde bir isyan duygusu yaşadım, hatırlıyorum.
    (Bazen mi Bazan mı yazılmalı diye tekrar TDK sözlüğüne baktım. Yazarken de klavye bazan sözcüğünü n altını kırmızıyla çiziyor.)
    Sevgiler, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule, acayip taraftar ruhlu biriyim. Sevdim mi tam severim, sildim mi bi kalemde:)) Orhan Pamuk taraftarıyım yani öyle söyleyeyim:)

      Sil
  2. çok sevmiştim o kitabını gerçek bir aşk öyküsü , gerçekten yaşanmış. dolu dolu bu şekilde hissettim. Masumiyet müzesini de çok defa gezdim. ama keşke bir kere daha okusam diyorum. çok başarılı bir eşleşme olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeynep. Sahiden şahane eşleşme olmuş. 11 yıl önce yapmışım bu eşleşmeyi... Nasıl yaptığımı ben de bilmiyorum:)

      Sil