11 Mart 2015 Çarşamba

Onu Aklımdan Attım, Peki Ya Kalbimden ?


 

Üç gündür griple tuhaf bir ilişki içindeydim.  Hani o dünyalar güzeli film var ya… Enternal Sunshine Of The Spotless Mind… Neydi Türkçesi? Sil Baştan… Hah işte… Ben sanki Sil Baştan adlı filmdeki Clementin’dim…  Grip ise hayatımdan çıkarmak istediğim…

Ne yani, çok mu zorlama oldu örneğim?  Yeminle, üç gündür o kadar bunalttı, o kadar haksızlığa uğramışlık hissi yarattı ki, grip'in adını bir daha asla anmamak için onunla ilgili her şeyi hafızamdan sildirmek niyetindeydim.

Abartmak gibi olmasın, griple ortak tükettiğimiz her eşyayı  yok edesim bile vardı ne yalan söyleyeyim.   Meyve suyu bardağı, çay bardağı, limonluk, çarşaflar, yastık kılıfları, sıcak su torbası, battaniye, ısı ölçer…  Bu düşüncelerle  nasılsa uyuyakalmışım.

Az önce içimde bir boşluk duygusuyla uyandım.   Yatağın baş ucundaki, beyaz renkli toparlak gövdeli sehpanın üzerinde duran radyoyu açtım.  Gipsy Kings  müziği odayı doldurdu. Bomboleo’yu söylüyordu. Kollarımı iki yana açıp bir süre gerindim. Latin müziği için bünyede enerji içeceği tesiri yapar diye haybeye söylemiyorlar demek ki… İyi hissettim.

Ama başka bir  his daha vardı içimde… Anlam veremediğim.  Ayağa kalktım. Müziğin ritminde salınarak mutfağa gittim. Çay demledim.  Canım istedi. Çay bardağımın yanına birkaç pötibör bisküvi ekledim.  Koltuğa oturdum.  Çaydan bir yudum içtim. Koku almaya başlamışım. Miss! Bisküviden bir parça ısırdım. Ağzımın tadı gelmiş. Nefis.  

Ilık, şekerli paşa çayı  ve pötibör bisküvi… Çocukluğumda annem her şey olduğumda bana verirdi… Şey olduğumda… Bir şey olurdum. Bütün bedenim tir tir titrerdi. Sırtımda tüylerimi ürperten serin bir esinti gezerdi. Gene de çok terlerdim.  Annem incecik bir tülbenti belimden yukarıya  şefkatle iterdi.  Kaybolmuş zamanlar gibi…  Yemek yemek istemezdim. Paşa çayı ve bisküvi…  Ben bir şey olduğumda annem verirdi. İyi gelirdi. Neydi?  Bir adı vardı. Unuttum şimdi.


16 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. :) estağfurullah... diyeceğim demesine ama... vazgeçtim.

      sanırım abartma üstadı ilan ettiniz beni... tamam... kabul ettim:))

      Sil
  2. Hayal kahvem konuyla bağıntılı bağıntısız ...
    Her kız çocuğunun annesinin genetiğine tutunduğuna inanıyorum ve yine her kadının zaafının annesi olduğu fikrine Fazlasıyla yakınım . Zaman Kadınları annelerine evriltiyor öyle ya da böyle ...
    İçin de dışın da şifa bulsun , geçmiş olsun ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyvallah... her erkek çocuk da babasına evriliyor öyleyse:)

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun, bir an önce iyileşirsiniz umarım...

    YanıtlaSil
  4. euhe :)
    enternal sunshine of bıdıbıdıyı 'sil baştan' diye mi tercüme etmişler? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öküzün önde gideni, enternal sunshine of the spotless mind'ı... sil baştan diye çevirmişler:))

      Sil
  5. Hayal Kahvem çok geçmiş olsun, Çalışan gençlerin yakasına yapışır da bırakmak istemez. Zar zor kaçar kendini kurtarırsın da pek bir gururlanırsın, etrafa da caka atarsın, gribi atlattım diye ama bilmezsin seni zayıflatmışken dönüp, bir daha gelir de şaşırıp, kalırsın. Aman dikkat!!! sakın oyuna gelme. Bol bol sıvı al. En başta Tel Şehriyeli Tavuk Suyuna Çorba'ya limon sıkıp, karabiber serp ve sıcak sıcak iç. Diğer bir ilaç ise şefkat. Yanınızda sizi seven bir insana ihtiyacınız var. Alnınıza konan bir el varsa grip orada fazla durmaz, gider. Sağlıklı günlere tez vakitte kavuşman dileğiyle...

    YanıtlaSil
  6. Nane, limon kabuğu, bir tutam zencefil ama ha ha ha ha hahaaa içine hatmi çiçeği, biraz çörek otu katasın ama hah hah hah hahahahahahha.. neyse işte öle.. böyleyken böle :) bir vakte kadar geçmiş olacak görürsün, sakın şaşırma!!! :) :D

    YanıtlaSil
  7. Hahha! Momentos... İlahi bir varlıksın sen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle karşılıklı bu duygular !.. ya biliyor musun geçen gün eski yazıların altındaki yorumlaşmalarımızı okudum, başlı başına blog yazı kaynağı.. müthişmişiz bir zamanlar.. o ne laf atışmaları mirim.. pes dedim ve selam gönderdim o günlere :)

      Sil
    2. Ne güzeldi sahiden Momentos! İyi ki yazmışız, iyi ki buluşmuşup tanışmışız, iyi ki yorumlaşmışız. Çok güzeldi.
      Ben de selam olsun o günlere:) Dostluklar baki.

      Sil
  8. Sevgili Hayak Kahvem,
    bu yıl ortalıkta dolaşan grip virüsü, pek bir gitmek bilmez misafir cinsinden. Bende dahil pek çok kişiyi nakavt etti bir kaç hafta.
    Neyse geçmiş olsun, zaten burnun açılıpta ağzının tadı geldiyse bitmiştir artık.
    Güzeller güzeli annesinin güzel kızı, sana anne şefkati gösterebilmek için mekansal olarak uzaktayım. Grip günlerinde şefkatli ve çorba pişirip getiren can dostta tedavinin bir diğer unsuru......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktorcum, önce Şeraza tavuk suyu, meyve suyu getirdi. Sonra... Oya tavuk suyuna şehriye ve sütlü nuriye gönderdi. Ben uzattım ayaklarımı, fırsat bu fırsat bir kaç film seyrettim. Kimini seyrederken, uyuduğumu itiraf etmeliyim:)
      Arkadaşlarımın ellerine sağlık, ilgilenenlere yürekten teşekkür ederim:)

      Sen de teledoktorluk yaparak yetiştin imdadıma doktor... Sağol!

      Sil