7 Aralık 2017 Perşembe

Durmak-5


DURMAK  (TÜRK DİL KURUMU)
1.  Hareketsiz durumda olmak
"Motorlu su taşıtlarından biri de kanal rıhtımının tam bizim önümüze düşen bir noktasında demir atmış duruyordu." - Y. K. Karaosmanoğlu
2. İşlemez olmak, çalışmamak
"Bileğimdeki saat durmuş." - A. Gündüz
3. Bir yerde bir süre oyalanmak, eğlenmek, eğleşmek, tevakkuf etmek
"Yolda nerede çeşme gördümse durdum, elimi yüzümü yıkadım, su içtim." - N. Cumalı
4. Dinmek, kesilmek
"Yağmur durdu."
5. Varlığını sürdürmek
"Türklerin yüzlerce yıl önceki kitabeleri hâlâ duruyor."
6. Var olmak
"Bu kadar dersim dururken sinemaya nasıl gideyim?"
7. Beklemek, dikilmek
"Oturacak değil, ayakta duracak yer yok." - R. N. Güntekin
8. Yaşamak
"Anneannen duruyor mu?"
9. Birisinin malı olarak bulunmak veya o malla ilişkisi olmak
"Yazlık eviniz hâlâ duruyor mu?"
10. Kalmak
"Artık çok durmamış, yanındaki hanımla birlikte balodan çıkmış." - M. Yesari
11. Bir yerde olmak veya bulunmak
"Aspirin getirmeyeceğini adı gibi biliyordu çünkü çekmecesinde dokunulmamış bir kutu duruyordu." - T. Buğra
12. Belli bir durumda, bir görevde bulunmak
"Her gelişimde ben de maçları seyreder, kaleci dururdum." - H. Taner
13. Ara vermek
"Sabahtan beri hiç durmadım."
14. Bir konuyla çok ilgilenmek, üstüne düşmek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder