21 Ocak 2018 Pazar

Vincent Totemi...


Bilirsiniz, bazı  sporcular yahut taraftarlar, maçta uğur getirsin diye tuhaf davranışlar sergilerler. Mesela kendi takımlarının maçını seyrederken hep aynı tişörtü giyerler, eğer o tişörtü giymezlerse maçı kaybedeceklerine inanırlar.  Maçı seyrederken, diyelim ayak ayak üstüne attığı ya da  ne bileyim alnını kaşıdığı anda takımı  atağa  kalkıp, karşı takımın kalesine doğru hücüma geçtiğinde, ayağını asla diğer ayağının üstünden indirmeyen, uğuru kaçmasın diye alnını kaşıma devam edenler, sadece uğurlu saydığı koltukta, hep aynı televizyon ekranında maç seyretmeyi totem belleyen insanlar... 

Her maç öncesi kalecinin kafasını öpen,

Her maç öncesi çoraplarının altını kesen,

Her maç öncesi tişörtünün altını kesen,

Her maç öncesi atletini tersten giyen,

Her maç öncesi ellerini dört kere yıkayan,

Her maç öncesi sahanın çimlerinden bir tutam koparıp yiyen,


İşte tuhaf totemleeri olanlardan biri de benim. 
Misal, Loving Vincent filmine nasıl gitmek istiyorum anlatamam. Van Gogh'un hastasıyım. (Allahım, Van Gogh'un adının Vincent olduğunu unutmuşum) Sadece tablolarının değil kendisinin de hastasıyım. Lakin benim yaşadığım şehirde bu film oynamıyor. İstanbul'a gidip seyretmem gerekiyor. Az önce iş programıma baktım.  İstanbul'a yolculuk görünmüyor. O halde, hemen uğur saydığım totemimi gerçekleştirmeliyim. 

Benim totemim şu... İstediğim bir şeyin hayalini Hayal Kahvem'e yazdığım an, gün dönüyor, harman oluyor, felek planlarımı aniden değiştiriveriyor. Bir de bakıyorum o ne? Hayal ettiğim gerçekleşiveriyor. 

Vincent'i sinema perdesinde seyretmek istiyorum. Hayal et, olur elbet diyorum:)
Du bakalım...

15 yorum:

  1. Ya ne güzel, umarım ki istediğin şekilde istediğin salonda izlersin filmi. Film gerçekten çok güzel ve umarım bu hayalin hemen çabucak gerçek olur :).

    YanıtlaSil
  2. Bazı totemler işe yarıyor çünkü ne dilersen o oluveriyor. Evrenin bir sihri gibi sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif, ben Hayal Kahvem'de ne hayal ettiysem oldu diye düşünüyorum. Du bakalım:)

      Sil
  3. Nereden geliyor bu hayranlık ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuz, ben var ya birini seviyorsam eğer... düşündüm de şimdi... sebepsiz seviyorum.
      Van Gogh'a hayranım. Çok seviyorum. Kendisini de eserlerini de...

      Şimdi tekrar düşündüm. Niye? Bilmiyorum. Seviyorum:)

      Sil
  4. Bu kadar güzel bir isteği evren kırmayacaktır emin ol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyy! Demir Somyanın Altı. Eminim:) Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Ah o filmi birlikte seyredebilsek keşke :) hadi ben de buraya yaziim dicem ama gelmem uzarsa sana haksızlık olur be yahuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos, keşke birlikte seyredebilsek.

      gizli not- evet. hayal ederken olabilme ihtimali varsa, hayal etmekte fayda var di mi?
      fedakarlığın için teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Bu filmi ben de sinemada izlemek isteyenlerdenim.
    Ben de totem yapayım bari :)
    Sinemada keyifli keyifli izlemen dileğiyle ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen hayal edip totem yap Oytunla Hayat:) Teşekkür ederim.

      Sil
  7. Umuyorum ki bir an önce totem tutar. Ben de Van Gogh hayranıyım. Film Polonya'da gösterime girer girmez gittim izledim. Oldukça etkili bir çalışmaydı benim için. Van Gogh'un hayatını bilenler için çok güzel bir film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hey! Seyreden birine denk gelmek ne güzel Bir Tutam Karınca. Yazmış mıydın bloğuna?

      Sil
  8. Insanın bir umuda tutulması güzel şey. Hiç bir zaman yapamadığı, anlamadığım bir şey. Nasıl bir duygu halidir hep merak etmişimdir.

    YanıtlaSil