16 Ekim 2018 Salı

Neye Niyet Neye Kısmet


!924 yılında doğan Kobo Abe, ikinci dünya savaşı esnasında tıp eğitimi almış. Edebiyata ve felsefeye meraklıymış. Üniversitedeyken Poe, Beckett, Dostoyevski, Kafka, Nietzsche okumalarına dalmış. 1948 yılında ilk öykü kitabı yayımlanınca doktorluğu bırakmış. Romanlar yazmış.  Kumların Kadını 1962 yılında yayımlanmış. Roman, 1964 yılında beyaz perdeye aktarılmış. Barış Bayıksel'in Japoncadan çevirisinin giriş cümleleri şöyle:
"Bir ağustos günü, bir adam ortadan kayboldu.  Bir tatil gününde, buharlı trenle yarım günlük mesafedeki sahile doğru yola çıktı ve kendisinden bir daha haber alınamadı. Ne kayıp başvurusu ne de gazete ilanları işe yaradı." 

Nanananoom... Acaba adama ne oldu? Peki Kumların Kadını kim? Romanın konusu, anlatımı, tadı çok ilgimi çekti. Ben romanı okudum. Neler olup bittiğini biliyorum. Aaa! Olur mu?Oturup konusunu anlatacak değilim. Ne derler... Merak eden okur, olur biter:)

Bakın şimdi... Romanı okudum ya... Kumların Kadını'nı okumam bitince, işte buyrunuz... Aşağıdakileri yapmaya  niyetlendim.

Kumların Kadını'nın filmini seyredeceğim. 
Kobo Abe'nin Türkçe'ye çevrilen kitaplarını alıp, okuyuvereceğim:)


Kobe Abe'nin bayıldığı yazarmış Edgar Allan Poe.  
Laf aramızda benim de devasa  sevgim saygım  vardır kendisine... Veee...
Kumların Kadını'nı okuyunca,  Poe'nun Kuyu ve Sarkaç'ına  tekrar göz atmaya niyetlendim.


"Neye Niyet Neye Kısmet" derler bizim köyde... 
Henüz niyetlerimin gerçekleşmesi mümkün olamadı da, aşağıdakiler kısmet  oldu:)

Mobius Şeridi ya da sarmalı'nı öğredim.



Japon filmi seyretmeye niyet etmiştim.
Onun yerine  bu İzlanda filmini seve bayıla  seyrettim. 
Hoppala! Niye böyle oldu?
Kısmet valla. Ne biliyim:) 


2 yorum:

  1. herkese merhaba ben aranızda çok yeniyim sayfamı ziyaret edip takipçim olarak bana destek verirseniz çok mutlu olurum...herkese kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum...

    https://duvartakvimi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Babannemintakvimciği, ziyaret ettim bile. Ancak son bir yıldır kimseye takipçi olamıyorum. Hata veriyor. Ve çok üzülüyorum. Çözemedim bu sorunu maalesef.
      Sevgiler benden...

      Sil