6 Aralık 2020 Pazar

Mutluyum

Bugün acaba mantara denk gelir miyim diye bakınıyordum ki onları gördüm. Doğada yürüyüş yaparken kimi zaman mantarlara  denk geliyorum elbette. Lakin kütük mantarını daha dün öğrendim. Acaba mantarlar  kütükte mi çıkmış diye  tüm merakımla yanaşıverdim. Allahım yarabbim. Evet. Kesilmiş bir ağaç kütüğü bu. Atrafında mantarlar. Aynı Ülker'in ablası Halime ablanın anlattığı gibi. LİNK

Bu denk geliş resmen bana armağan. İçim içime sığmıyor. Yürüyüş yapan bir çift gördüm, seslendim. "Bakın mantar. Kütük mantarı bunlar." dedim. "Bir zamanlar burada bir kavak ya da söğüt ağacı varmış. Muhtemelen yaşlanmış. Kesmişler. Kütüğü burada kalmış." Tuhaf tuhaf baktılar bana tabii. Kafalarını çevirdiler. Gittiler. Aslında merak etmişlerdir. Mesafeyi korumak için görmeye gelmemişlerdir, di mi? 

Öğrendiğim bilginin doğada izini sürüp, anlatılana aynen şahit oldum ya,  nasıl sevindim anlatamam. Mutluyum.


Hey! Bu sevincin üstüne, Kuzey Kalesi'nin  youtube videosunda İki Oscar adayı Makedon Belgeseli Honeyland (Bal Ülkesi) adlı film hakkındaki yorumlarını dinledim.  Sanırım pandeminin en başıydı. Honeyland, sinemada seyredip etkilendiğim şahane bir belgeseldi.  Kimseyle oturup konuşma fırsatı bulamamıştım. Dinlerken karşılıklı muhabbet ediyormuşuz gibi hissettim. Yüreğim  şenlik yeri.  Mutluyum.  
İşte LİNK



Az önce First Cow'u seyrettim. Filme bayıldım. Daha fazla yazamayacağım.  Tamamlandım. Mutluyum:)

5 yorum:

  1. honeyland izlemiştim harika bir belgeseldi :)
    mantarları çok severim hep ormanlık yerlere gidince ben de mantar ararım ama bu konuda pek şanslı değilim sadece bir iki kez bulmuşumdur ama ben isimlerini de bilmem hiç :) bi de görürsem dokunmaya korkarım sanki dokunca zehirlenecekmişim gibi geliyor saçma bi şekilde :D bence de sosyal mesafeden dolayı uzak durmuşlardır yaa :)

    YanıtlayınSil
  2. Böyle küçük ama büyük durumları fark etmek önemli tabii. Bal Ülkesi filmini de Altın Koza'da izlemiştim tatlı bir filmdi.

    YanıtlayınSil
  3. Mantarlar masalsı şeyler :-)

    YanıtlayınSil
  4. Mantarlar gerçekten çok ilginç. Öyle yerlerde büyüyorlar ki. Belgeseli hiç duymamıştım. Bakacağım teşekkürler. :)

    YanıtlayınSil
  5. Ne hayvan ne bitki. Daha oradan başla zaten ilginç bulmaya :)

    YanıtlayınSil