4 Aralık 2020 Cuma

Takibindeyim... Ülker'in Dünyası

Tamamen tesadüfen denk geldim.  Videonun başında işte bu evin görüntüsü. Ve şefkatli bir kadın sesi: 
"Anacımın evi. Bacası nasıl tütüyo... Nasıl dumanlıyo... Bir gün bu bacanın tütmemesinden, duman çıkmamasından o kadar korkuyorum ki. Evlere bakıyorum da... Bomboş. Allah korusun." 
Dedim, kim bu sesin sahibi?  Ne hoş bir çekim bu... Çıtır çıtır ne hoş anlatım... Çok sevdim. Bir videodan diğerine atlayıverdim.


Ülker'in Dünyası adıyla youtube'da pek çok videosunun olduğunu seyrettikçe öğrendiğim Ülker'den, bir çırpıda neler neler öğrendim anlatamam. Mesela yukarıda gördüğünüz,  Ali dayının  üzüm bağının ortasındaki "evcik". Evet, evcik deniyormuş. Üzümleri domuzlar yemesin diye Ali dayı yapmış. Geceleri burada kalıyormuş. "Allah güle güle  yemeyi nasip etsin"diyor Ülker. "Bunlar eski bağlar," diyor. "Eski olan her şey beni duygulandırır," diye ekliyor.


Ömrümde duymamıştım. Meğer "pekmez toprağı" diye bir şey varmış. Pekmez yapımında kullanılıyormuş. İşte bu üç şahane kadın, Emine yenge, Fadime abla, Hanim yenge ve çekimi yapan  Ülker, pekmez toprağı kazmaya gidiyorlar.  Pekmez toprağı kazmak için aletleri, çapa, bıçak, kova.  Koskoca arazide pekmez toprağı damarını elleriyle koymuş gibi buluyorlar. Kadim bilgiler. Çok  kıymetli bilgiler. Bu bilge kadınlar, doğa bilgisini sular seller gibi biliyorlar.


İşte Ülker. Elinde telefon çubuğu, gene kendi çekimini kendi yapıyor. Bu kez halaya doğru gidiyoruz.  Videoya bu kez şöyle başlıyor: 
"Hepinize merhabalar. Hoşgeldiniz. Ülker'in Dünyası kanalıma sefalar getirdiniz değerli arkadaşlar. İyi ki  geldiniz. Köye gidiyorum. Halama. Döndü ablaya falan... Göreyim dedim. Arkadaşım gelmiş. Ona da bi bakayım dedim. Yıllardır görüşemiyorduk. Herkes bir yerlerde." diyor. 
Sonra olduğu yerde dönerek konuşmaya devam ediyor: 
"Şöyle döndüm döndüm ki, arkamdaki güzellikleri, sonbaharın güzelliklerini görün diye döndüm. Şahin bey mantar toplamaya gitti. Ben de köye giderken sizlere köyün güzelliklerini çeke çeke gideyim dedim. Renkler muhteşem."

Bu vidolar  ruhuma, yüreğime nasıl iyi  geldi anlatamam. Daha bir kaçını seyrettim.  Memleketimin güzel kadını Ülker'i ve köydeki herkesi çok sevdim.  

Hey! Ben de gitmek istiyorum. Nereye mi? Ülker, Şahin,  Hamiş abla ve  Şükrü amcalarla  mantar toplamaya gitmek istiyorum. Doğada kütük mantarı nasıl toplanır? Hangi mantar zehirlidir? Mantar avına çıkmak istiyorum. Hani kesilen ağaçların kütüklerinin kenarlarında, üstünde büyüyüyen mantarlar varmış ya... Sadece kavak ve söğüt ağaçlarının kütüklerinde yetişen mantarlardan... Hani sonbaharın niğmetlerinden, güzelliklerinden biri de mantar diyor ya Ülker? Hani kışın olmazmış. Şimdi tam zamanıymış. İşte onlardan... Ne tatlı topluyorlar. Muhabbet ede ede...  Sağlığınız, muhabbetiniz daim olsun. Şahane.

Ülkeri'in Dünyası:  LİNK

5 yorum:

  1. bende geleyim senle. Okurken içim ısındı Hayalkahvem 🌺 Yurdum insanı; ne çok seviyorum bu icten gelen konuşmayı, samimiyeti..özledim desem.
    Sayende bizde nasiplendik.
    İyi geceler, selamlar :))

    YanıtlayınSil
  2. Ne tatlı tatlı konuşuyor.Gerçi hasta olmuş, geçmişler olsun ,bende abone oldum Ülker'e.

    YanıtlayınSil
  3. Ne güzel bir kanalmış. İyi ki denk gelmişsiniz. Kesinlikle bakacağım.

    YanıtlayınSil
  4. Ah ne güzel yaa... köy yapalım kendimize HayalKahvem, atalım kendimizi oralara..

    YanıtlayınSil
  5. ne güzel yaa ben de takip edeyim anlatımınla çok sevdim izlerken de severim eminim ki :)

    YanıtlayınSil