8 Mayıs 2010 Cumartesi

Yaz Uykusu Diye Bir Şey Duydun Mu Sen?

Sana bir şey söyleyeyim mi? Bugün var ya, kolum kanadım kalkmıyor valla. Hiç bir şey yapmak istemiyorum. Hiiiç! "Bugün evden çıkasım yok, Telefonu açasım yok, Acelem var koşasım yok" modundayım. Hava sıcak mı sıcak! Pil kalır mı bende? Gitti bütün enerjim. Hemen Samanlı Dağları'nın tepesine bir kilim sermeliyim. Niye mi? Sorulur mu bana bu soru şimdi? Hayret yani! Bilirsin hep anlatırım... Sıcakla aram hiç iyi değildir. Durma hakkımı kullanmak isterim yaz gelince... Bu nedenle işte! Sen var ya, hiç oralı değilsin benim derdimle... Hiiiç! Artık nereliysen? Kimbilir memleketin neresindesin? Dünyanın öbür ucunda, buzullarda mısın yoksa? Yapma! Ne olur beni de yanına alsana... Hava serinleyince, hiperaktivitem tavan yapar diye lütfen korkma... İşim gücüm, akrabam arkadaşım, konum komşum yok ki oralarda... Ne yapabilirim ki? Hiiiç! Kardan adam yaparım olsa olsa... Hımm... Dinle bak, gittik diyelim yazlığa... Herkes kısa kol, kısa paça... Ben ise sanki Rahibe Teresa! Uzun kol,uzun paça... Elimde şemsiye ya da... Yemin ediyorum doğru söylüyorum. Abartıyorum sanıyorsun ama... Abartmıyorum... Yeminle diyorum yaa! Böyle yazar mıyım, Allah korusun, çarpılırım valla! Israr edenler olur bazen... "Ay! Bir kerecik çık güneşe, ne olacak ki yer mi seni?" derler. Ohareyy be birader, insan biraz insaf eder! Ben keyfimden mi kıpırdamıyorum. Zaten hiperaktif huyluyum. Beni normalde bir saniye zor zaptederler. Ama olmuyor işte olmuyor, kolum kanadım kalkmıyor...

Haydi bir düşünelim seninle... Kış uykusu derler ya hani... Bazı sıcak ve soğuk kanlı hayvanların kışı uykuda yada uyuşukluk içinde geçirmesi halini bir gözünün önüne getirsene... Milyonlarca memeli, sürüngen, haşarat ve böcek bütün kış boyunca uyurlar. Sadece burada değil, üstelik dünyanın her yerinde uyurlar, öyle değil mi? Kalp atışları yavaşlar... Soluk alış-verişleri azalır... Hatta zihin faaliyetleri bile durur... Donmaktan emin kovuklarına çekilirler de tostoparlak olarak derin bir kış uykusuna yatarlar, bazıları da uyuşukluk halinde geçirirler... Peki sonra havanın ısındığını nasıl bilirler? Vücutlarındaki biolojik saatlerinin alarmı, uyanma vaktinin geldiğindiğini mi bildirmektedir? Bilmiyorum ki...Kimbilir?

Valla bu konuları araştırmak hiç mi hiç benim işim değil. Şimdi kış uykusu buysa, benim durumum da, böyle birşeyin tersi işte... Yaz uykusu hali yani... Şimdi baktım sanal ansiklopediye... İnanmıyorum!.... Yaz uykusu diye bir şey varmış biliyor musun? Hahha! Vallahi ben uyduruyorum sanıyordum... İşte buyur... "Sıcak ve kurak iklim bölgelerinde yaşayan bazı hayvanların, zor şartları atlatmak için çok sıcak yaz günlerini uyku veya uyuşukluk arası bir dinlenme halinde geçirmesine yaz uykusu denir." Tamam... Şimdi bu durumu bana uydur... İnsanlık hali işte! Sıcak günleri atlatmak için uyku ile uyuşukluk halinde beklemedeyim. Şu anda kalp atışlarım yavaşlıyor... Evet...Evet... Hissediyorum... Soluk alış verişlerim azalmakta sanki... Hatta zihin faaliyeterim de mi duruyor neee? Tostoparlak kıvrılıyorummmm... Uyuyorummm...Pııııssss! Yaz uykusuna daldım bileee! Sonbaharda görüşmek üzereee!..

2 yorum:

  1. Hepimizin bildiği fizik kurallarına göre sıcakta cisimler genleşirler. En mantıklı açıklaması bu sanırım :) Ayrıca haftasonu olmasının da etkisi vardır bence. Benim de şu anda yapmak istediğim tek şey hiçbir şey yapmamak. Keşke haftalarca uyuyabilme kabiliyetimiz olsaydı.

    YanıtlaSil
  2. Yoo.. Siz beni bilmiyorsunuz.. Güneş ve sıcakla mütemadiyen kavga halindeyimdir..
    Galiba hiç sıcak kanlı biri değilim. Soğuk nevalenin tekiyim. Güneş enerji kaynağı derler ya. Kuyruklu yalan! Ben enerjisini rüzgardan alanlardanım:) O nedenle bari kimseye dert olmayayım, ortamı germeyeyim... Tüm yaz boyunca uyuyayım.. O güzelim sonbahar geldiğinde zaten anlarım.. Hemen uyanırım:)))

    YanıtlaSil