2 Mayıs 2010 Pazar

Yeni Türkü Ve Aşk Yeniden


Hani bazı şarkılar vardır, senelerce dinlersiniz, bıkmazsınız. Kimi zaman ilaç olur yaranızı sararlar, kimi zaman dost olup kolunuza girer, yaşamınıza şevk katarlar. Yeni Türkü şarkıları benim için böyle birşeydir. Vazgeçemediklerimdendir. Yeni Türkü'nün en sevdiğim şarkı sözlerinin çoğu Murathan Mungan şiirleridir. Sanıyorum Yeni Türkü'nün eski şarkılarını daha çok seviyorum. Belki bu benim kusurumdan... İnsan yaş aldıkça geçmişe özlemi artıyor galiba. İyi ama ben bu şarkıları hiç bırakmadım ki... Birlikte yaş aldık. Şöyle bir düşünüyorum Yeni Türkü ezgileriye geçmiş ömrüm... Haklarını vermeliyim... Her zaman dost ve ilaç oldular bana...

Eğer içinize yaşam sevinci doldurmak istiyorsanız dinleyeceğiniz ve birlikte söyleyeceğiniz Yeni Türkü parçalarından biri "Aşk Yeniden"dir. Bu şarkıyı nerede dinlersem dinleyeyim eşlik etmeden duramam. İnsana umut ve çoşku verir hem sözleri hem de ezgisiyle... Murathan Mungan sözleridir...Şöyledir..

aşk yeniden - akdeniz'in tuzu gibi - aşk yeniden - rüzgârlı bir akşam vakti - aşk yeniden - karanlıkta bir gül açarken - aşk yeniden - ürperen sahiller gibi - aşk yeniden - kumsalların deliliği - aşk yeniden - bir masal gibi gülümserken - gözlerim doluyor aşkımın şiddetinden - ağlamak istiyorum - yıldızlar tutuşurken gecelerin şehvetinden - kendimden taşıyorum -aşk yeniden - unutulmuş yemin gibi -aşk yeniden - hem tanıdık hem yepyeni - aşk yeniden - kendini yarattı kendinden


Muhteşem Murathan Mungan sözleri, Derya Köroğlu'nun o sıcacık sesi ve damardan yakan ezgisiyle "Olmasa Mektubun"şarkısına ne diyeceksiniz? Bu şarkı tam bir ayrılık şarkısıdır bana göre... Sevgilisinden henüz ayrılmıştır da inanamaktadır ayrıldığına...Tam bu minvaldedir. Ama mektuplar vardır ortada... Veda mektuplarıdır bunlar...Ya peki geçmişteki anılar... Onlara ne demeli? Artık olan olmuştur ve geçmişi aramak boşunadır... Ama en mühimi "Sevmek bir çok şeyi göze almaktır!" Lakin bu aşkta göze alınamamıştır alınması gerekenl şeyler. İmkansız bir aşktır bu ve bitmiştir...Tam damardan etki eder insana..

olmasa mektubun -yazdiklarin olmasa - kim inanir senle ayrildigimiza - neydi bir arada tutan sey ikimizi - birlestiren neydi ellerimizi - bırak bana anlatma - imkansiz sevgimizi - sevmek bir cok seyi goze almaktir - olmasa mektubun - yazdiklarin olmasa - kim inanir senle ayrildigimiza - baksana gecmise ne cok aniyla yüklü -nerde o taverna nerde sinema - harcanmış zamanlar yeniden yasanmaz ki - geç kaldiktan sonra arama boşa

Tüm Murathan Mungan sözleriyle can bulmuş, Yeni Türkü ezgilerini severim sevmesine de bu yazıma bir Can Yücel şiiri olup, Yeni Türkü'nün ezgisi ile ayaklanan "Başka Türlü Bir Şey" şarkısıyla nihayet vereceğim. Derya Köroğlu'nun etkili sesinden, bu şarkıyı dinleyince, sanki kendinize bir yoldaş bulduğunuzu hissedersiniz. Nedir bu yoldaşlık durumu peki? Hani bazen herşeyden ve herkesten o kadar yüreğiniz daralır, o kadar büyük bir bıkkınlık duyarsınız ki, alıp başınızı gitmek istersiniz bulunduğunuz diyarlardan... İşte bu şarkı yoldaş olur size...Bir de galiba, bu bir yol şarkısıdır ya... Yol filmlerini, yol şakılarını, yolları, gitmeyi sevdiğimden midir bilmiyorum... İçim daralmasa bile bu şarkı daima iyi gelir bana...

baska türlü bir şey benim istediğim - ne ağaca benzer ne de buluta - burası gibi değil gideceğim memleket - denizi ayrı deniz havası ayrı hava - nerde gördüklerim nerde o beklediğim - rengi baska tadı baska - bir başka yolculuk dalından düşmek yere yaşadiğından uzun - bir tatlı yolculuk dalından inmek yere - ağacın yüksekliğince dalın yüksekliğince - rüzgarda ve bir yeni ömür vardığın çimen yeşilligince - başka türlü bir şey - benim istediğim ne ağaca benzer - ne de buluta - burası gibi değil - gideceğim memleket - denizi ayrı deniz - havası ayrı hava - nerde gördüklerim - nerde o beklediğim - rengi başka - tadı başka.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder