14 Mart 2011 Pazartesi

"Hey Koca Dünya Nasıl Avucumuzdasın..."


Malum bugün pazartesi. İşim nasıl yoğundu anlatamam. Yok ama artık tamam. Çalışmayacağım. Şimdi biraz yazacağım. Evet... Tutma beni olur mu? Yazmalıyım bir şeyler... Of! Sana bir şey söyleyeyim mi? Şimdi var ya canım nasıl  İkinci Yeniler'in şiirleri arasında dolanmak istedi...  Ey, demeliyim! Eyy! Öyle şiirlerini okumalıyım ki... Bir Turgut Uyar... Bir Edip Cansever... Bir Cemal Süreya dizeleri çarpmalı beni birer birer.. Düşünsene Turgut Uyar şiirlerini. Ben ki duygularımı abartmaya  bayılırım. Turgut Uyar ise tamamen benim tersim. Şiirleri nasıl  sade, nasıl süssüzdür anlatamam. Ve ben... Bu abartılı ruhumla onun o yalın haline asla dayanamam. Bak şimdi... 
"doğrusu belki de ve nedense
duygululuk küçültücü geliyor insana
ne kadar eylülü üst üste yığsan
böyle olamaz belki
Feyyaz diyor ki oysa
"ben bir ağlama ustasıyım"
galiba ben de. "
Nasıl ama.. Hele bu şiiri ilk bölümüyle birlikte okursan şahanedir. Dayanamayıp yazacağım...
Duygusal olmasından korkarak
Kırsal bir yerde
Sararmış
Özellikle öğle yemeğinde
"seni çok özleyeceğim" dedim
"ben de"
Bu şiirde hiç bir abartı yok mu sanıyorsun? Haklısın yok. Nasıl güzel... İlik gibi... Sapsade... İyi ama Turgut Uyar'ın o yalın halinin içinde müthiş bir coşku neden hissediyorum ben?  Hey! Hem de nasıl içten... Yürekten... Bak gördün mü? Çarptı işte beni gene...
"o zaman aşkla dol kalbim" ve:
"Bilir misiniz aşk şiiri yazmaktan utanıyoruz artık
ne kadar ayıp değil mi
ama lambanın duvara yansıması
ne güzeldi
aşkmış gibi."
Nasıl ama... Sence de müthiş etkili değil mi? Eyvah saat altı olmuş. Çıkmalıyım. Edip Cansever ve  Cemal Süreya şiirleri nerde diye soruyorsundur biliyorum. Yok, kusura bakma  daha fazla devam edemem . Çıkmalıyım gerçekten. Şimdilik bu kadar yeter.  Bu akşam sporum var. Geç kalmamalıyım.  Son bir şey söyleyeyim.  Turgut Uyar  "Çünkü ben ey derim ve severim ey demeyi bilenleri" der ya... Ben de şair gibi  ey, hey, derim ve severim ey, hey demeyi bilenleri... Acaba onun için mi seviyorum Turgut Uyar şiirlerini... Bak bu dizelerinde hem hey hem ey var...  "Hey koca dünya nasıl avucumuzdasın... nasıl da parlıyorsun ey gözleri maden" Gözleri maden öyle mi? Of! Bir şair ancak böyle hoş benzetme yapabilir. Rahmet içinde yat ey sözcüklerini kalbime gömen şair! Hey! Nur ol e mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder