31 Ocak 2011 Pazartesi

Sevgili Günlük, İyi ki Yazı Bulunmuş, Böyle Yazacağıma Kendi Kendime Konuşurdum Şimdi...


Günaydın.. Şu anda İzmit'te Kahve Dünyası'ndayım. Hımm... Mis gibi kahve kokusu arasında nasıl başım dönüyor anlatamam. Julio Iglesias söylüyor... Hani Ajda Pekkan'ın Türkçe sözlerle meşhur ettiği "yeniden başlasın" adlı parçası vardır ya... Şimdi baktım sanal ansiklopediden.. "ne t'en vas pas, je t'aime.. Ne hoş bir müzik... Yeniden başlasınnn... Burada kalmasınn.. Ölüme kadardı hani yeminimiz... Şükür hayattasın... diye söyler Ajda Pekkan hani... Fransızca anlamasam da müzik evrensel dil değil mi? Ruhum anlıyor bu dili.. Fena mı? Sabah oğlımu İzmit'e getirdim. Okullar tatile girdi ama maalesef dershane devam ediyor. Az sonra babamı alacağım evinden ve doktora kontrole gideceğiz. Akabinde ve detayında  ofise doğru akarak güne başlayacağım.Yeni bir gün... Yeni bir hafta... Çalışacağım... Çalışacağım... Ve bol bol Hayal Kahvem'e yazı yazacağım tabii...  Selçuk Erdem'in şu yukarıdaki karikatürünü  okadar çok severim ki. Kendimi  arada o karikatürdeki tipin yerine koyarım. Of, ne sıkıntılı bir vaziyet derim kendi kendime. Düşünsene... Yazının henüz icat edilmediği bir dönemde yaşıyor olmak ne feci bir durumdu kim bilir? Hem insanlar bir milyon yıldan beri doğup ölmekte, ama yalnızca altıbin yıldır yazmaktalarmış biliyor musun? Kitap okumadan nasıl yaşanır? Ve yazmaya alışınca, yazmadan nasıl durulur? Eğer şu anda Hayal Kahvem'e bunları yazıyor olmasaydım, kendi kendime konuşuyor olacaktım belki... Aslında hafta sonu söz vermiştim kendime biliyor musun? Yazmayacaktım. Sait Faik'in dediği gibi "Yazı yazmak ta bir hırstan başka ne idi. Burada namuslu insanlar arasında sakin, ölümü bekleyecektim, hırs, hiddet neme gerekti?" Yapamadım. Baktım henüz vaktim var. Kahve Dünyası'nın önünde arabamı park ettim. Oturdum. Bilgisayarımı çıkardım. Sait Faik der ya "Kalemi yonttuktan sonra tuttum öptüm, öptüm..." Yok ben bilgisayarın klavyesini öpmedim. O kadar ileri gitmedim. İşte bunları sana yazdım. Sait Faik der ya... "Yazmazsam Deli Olacaktım."

4 yorum:

  1. Sevgili Hayal kahvesi,
    Bilseydim yanına gelirdim kahve içmeye:))
    Bende okumazsam deli olurdum.Bizde şimdi Bursaya babanemize yola çıkacağız.Dönüşte görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  2. İyiki yazmışsın :):) Bu arada Kahveye bayılırım ..

    YanıtlaSil
  3. Keyifli bir yazı olmuş,özellikle yazarken hissettiğiniz keyif bizlere geçtik.Hep beraber keyiflendik:)

    YanıtlaSil
  4. Blog adresimi değiştirdim .. sizin de bilginize (:
    http://kirli-suyunda-pariltilar.blogspot.com/

    YanıtlaSil