21 Haziran 2011 Salı

Bazan Böyle Oynayalım Mı, Ne Dersin?


Bazan… Söyle bana ey yolcu, nedir senin gittiğin, der misin?

Bazan… Kendine yük haline gelince, koru kendini asıl kendinden, der misin?

Bazan… Av mıydım, avcı mıydım? Tuhaf ama ben ve ben.. Hem kaçtım hem kovalandım, diye düşünür müsün?

Bazan.. Yitirdiklerim de oldu, kazandıklarımın yanında, diye düşünür müsün?   

Bazan… Ölsem ayıptır, sussam tehlikeli; çok sevmeli öyleyse, çok söylemeli, diye düşünür müsün?
,


Bazan…  "Mutlu aşk yoktur dünyada"; Seninle benim aşkımız bile olsa, der misin?

Bazan… Bu aşk var ya bu aşk; Dikkat! Yangında ilk kurtarılacak, diye düşünür müsün?

Bazan..  Sen gözlerini bir deryaya açarsın, bir sevdaya sıkarım dişlerimi ben, der misin?

Bazan.. Bir yüzük yaptım sana güvercin teleğinden, bir yüzük bükerek hoşçakal sözcüğünden, der misin? 

Bazan.. Bekliyorum bir kapının önünde,  cebimde yazılmamış bir mektupla, der misin?

 
Bazan…  Bir toprağı anlamak değil midir ki;  bir insanı anlamaktır biraz da, diye düşünür müsün?

Bazan.. Anamın bıraktığı yerde sarıl bana, sevgiden caydığım yerde darıl bana, der misin?

Bazan.. Yıldızlı bir gece, ay da vardı; sen gülümseyince, yüreğimde balık oynadı, der misin?


Bazan.. Bu yaşa geldim içimde bir çocuk hâlâ, sevgiler bekliyor sürekli benden, diye düşünür müsün?

Bazan.. Düşünür müsün sen de, başka bir şeymiş gibi kendini?


NOT:  Yukarıdaki dizelerin tümü Metin Altıok'a aittir. Bazan, şairlerin dizeleriyle oynayalım mı böyle, ne dersin?



2 yorum:

  1. dün akşam evde sıkıntıdan bunalınca açıp bir metin altıok şiiri okudum.en uzun güne metin altıok'u uygun görmüşüz ikimiz de.

    YanıtlaSil
  2. selam kara kitap.. inanın bana bu sabah aklımdan geçirdim sizi.. mektup yazmayı düşündüm işim bittiğine hatta.. sonraa.. sizin yorumunuzu gördüm ya.. off.. ne sevindim:) kalpten kalbe bir yol var görünmez kara kitap.. buradan oraya sevgiler:)

    YanıtlaSil