5 Kasım 2013 Salı

Ama, Kimdi O Gerçekte?


 “Hatırla, 5 Kasım’ı hatırla…”



 “Ya o adamı?”
“Ama, o kimdi gerçekte?”
“Neye benziyordu?”


"Bize, fikirleri hatırlayın, dendi. Adamı değil.
Çünkü, bir adam başarısız olabilir, yakalanabilir, öldürülebilir veya unutulabilir.
Ama dört yüz yıl sonra bir fikir dünyayı değiştirebilir.
Fikirlerin gücüne bizzat şahit oldum.
Fikirler adına öldürülen  ve fikirleri savunurken ölen insanları gördüm.
Yalnızca, bir fikri öpemez, ona dokunamaz veya onu tutamazsınız.
Fikirler kan ağlamaz.
Acıyı hissetmezler.
Sevmezler.
Ve özlediğim, bir adam.
5 Kasım'ı bana hatırlatan bir adam.
Asla unutmayacağım bir adam. "
Evey



” Bu maskenin altında bir yüz var, ancak benim değil.
Ne altındaki kaslardan daha ‘ben’dir o yüz…
Ne de altındaki kemiklerden.
Bu maskenin altında etten daha fazlası var.
Bu maskenin altında bir fikir var!
Ve fikirler kurşun geçirmez. ”
V


 

NOT- Yukarıdaki cümleler V For Vendetta'dan.
Her 5 Kasım'da illa seyrederim V For Vendetta'yı. Aşağıdaki ise  geçen sene yazdığım yazı...

8 yorum:

  1. En sevdiğim filmlerden biri de bu :)

    YanıtlaSil
  2. Bayılıyorum bu filme. Ara ara canım çekiyor izliyorum ;)

    YanıtlaSil
  3. Bu filmi seviyorum. Duygusu kuvvetli bir film. Tekrar tekrar izlenesi.

    YanıtlaSil
  4. dün arkadaşıma bu filmden bahsettim ama bir türlü ismi gelmedi aklıma :) tesadüf şimdi hatırlıyorum.. 1984 romanından esinlenerek yapılan etkileyici bir film. teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakmayın benim filmin romantik repliklerini aldığıma, adamakıllı siyasi bir filmdir V For Vendetta.
      Nükleer savaş sonrası İngiltere'sinde faşist yönetime karşı bireysel şiddetin meşruluğunu sorgulayan, fantastik bir filmdir. Sembollerle anlatımı yoğunudur. Sert bir filmdir. Ama aynı zamanda romantiktir:)
      "Dans edilmeyen bir devrim olacaksa hiç olmasın daha iyi!" Bu filmin en hoş repliklerinden biridir:)

      Sil