3 Kasım 2013 Pazar

Şehre İnerim, Bir Sinema Yağmura Çalar


 

“Yarayla alay eder yaralanmamış olan.  
Bak nasıl da sararıp soluvermiş tanrıça kederden. 
Sen ondan çok daha parlaksın çünkü... 
Sen, tüm göklerdeki yıldızlarının ilki,  
Sen aydınlatırsın geceyi…” 

Yoo. Daha önce bilmiyordum Shakespeare'in bu şiirini...  

Başka Sinema'nın, sevinçle karşıladığım, günde en az üç bağımsız film gösterimi diye başlattığı filmler arasında Onur Ünlü'nün yazıp yönettiği Sen Aydınlatırsın Geceyi adlı film de vardı. Nedense bu filmi, ilk haberini okuduğum günden beri merak etmiştim. Seyredememiştim. Onur Ünlü bir şairdi. Gidiyorum Bu adlı incecik kitabı her daim gözümün önündeydi.

Haftanın son iş günüydü. Derin bir istek yüreğime gelip yerleşti. Dayanamadım.  İstanbul'a gittim. 

İlk filmi kaçırdım. Kaçırdığım filmin Sen Aydınlatırsın Geceyi olmamasına sevindim. İkinci filmdi. Zamanını bekledim. Salon tıklım tıklım dolmuştu. En arka sıranın en kenar ucundaki koltuğa oturdum. Film başladı. Sen Aydınlatırsın Geceyi, baştan sona siyah beyaz görüntüsü ve fantastik kahramaylarıyla, adeta bir çizgi roman  lezzetindeydi.  Filmin müziğini daha önce hiç işitmemiştim. Büyüleyici geldi.

Yarı gölgeli bir kuytuda itinayla biriktikleri için belki, efsunlu bazı cümleler hayatın beklenmedik bir anında çıkıverir ya insanın karşısına hani... İşte bu dizeler, sevdiğim bir şairin yazıp yönettiği siyah beyaz filmin  görüntüleri arasında ansızın yüreğimi aydınlatıverdi... 

Nasıl anlatsam bilmiyorum? İşte tam bu sahnede... Cemal, Yasemin'e bu şiiri okurken...  Tam o an... Zamanı durdurdum. Görünmez oldum. Sinema yağmura çaldı. Yanaklarım ıslandı. 


NOT- Başlık, Ah Muhsin Ünlü'nün, Hatırlat Da Haziran Sonlarında Çocukluğumu Yakalım adlı şiirinin bir dizesi.

10 yorum:

  1. son sahnede çok etkilenmiştim ben de. ellerinin arasında iki ölü el ve donmuş kalmış bir zaman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son sahne sahiden hoş! Yasemin'in tavrını beğendim:)

      Sil
  2. Sanırım gidicem bende çok heycanlandırdın beni de bunda ve bir önceki Başka Sinema postunda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Başka Sinema'nın bu uygulamasını gönülden destekliyorum. Çünkü seyredemediğim ve seyretmek istediğim bağımsız filmleri festivaller dışında seyretmek şansı bulacağımı düşünüyorum.

      Tek tavsiyem abonelik sistemi getirmeleri. Yani diyelim ki üç aylık, hatta yıllık abone biler satın alayım.
      Yıl içinde, daha ucuza, istediğim filmi, anlaşmış oldukları salonlardan hangisinde istersem seyredebileyim.
      Bunu da yaparlarsa var ya... Şahane olur:) Aboneyim abone, diye şarkı söyleyebilirim.:))


      Sil
  3. Merak ettim izlemeliyim bir şekilde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ceren, çok şartlanmış gitmeyin ama olur mu?
      Herkes her filmden aynı hazzı almayabilir.
      Ya da filmin aynı bölümleri herkese aynı etkiyi geçirmeyebilir.
      Ben sevdim:)

      Sil
    2. Film festivallerini pek kaçırmam bu yıl olamadı o başka...sanat filmi,bağımsızlar genelde hoşuma gider.

      Sil
    3. festival filmleri sahiden iyi geliyor benim bünyeme ceren:) bize hergün festival olması dileğiyle...

      Sil
  4. şair olan onur ünlü değil ah muhsin ünlü'dür.

    onur ünlü yazamayışının hikayesini yazarak günü kurtarmaya çalışan köşe yazarları gibi "ben de! ben de!..." derken, ah muhsin ünlü zirvedeyken bırakmayı bilmiştir.

    YanıtlaSil