20 Mart 2009 Cuma

Çocuk Olsam Beleklere Belensem

İnsan kuş misali. Sabah İzmit’teydim. Şimdi kısa bir uçak yolculuğundan sonra, az önce Belek’e vasıl oldum. Gelmeden önce “Belek ne demek?” diye kafama takmıştım ama çok işim vardı araştıramamıştım. Şimdi yerleştim ya otele. Hava şahane, dışarıya çık, dolaş biraz değil mi? Yada muhabbet et, diğer acentelerle... Yoo! Kafama takıldı bir kere. Zaten öldürürse beni bu her şeye olan merakım öldürecek. Neyse. Baktım ki belek, beşiğe konulan yatak demekmiş. Hatta aşık Veysel’den bir alıntı var:”Çocuk olsam beleklere belensem” diye. Kırk yıl düşünsem aklıma gelmeyecek bir anlamı varmış meğerse. Ayrıca tabi ki Belek, Antalya’nın Serik ilçesine bağlı turistik bir belde.


Belek, Marmaris gibi on binlerce yılda oluşmuş doğal bir koyda veya Kapadokya gibi milyonlarca yılda oluşmuş olağanüstü harikalar arasında yada Bodrum gibi daha önceleri medeniyetler beşiği olmuş bir yerde değil de bataklık, balçık ve ormanlık bir arazi üzerine kurulmuş. Yani mevcut bir güzelliğin üzerine inşa edilmemiş de, ortada böyle bir yer yokken 80’li yıllardan sonra kurulmuş. Çabuk gelişmiş,altyapısı iyi programlanmış,iyi politikalar uygulanmış ve yurt dışı tanıtımı iyi yapılmış. Türkiye ilk golf merkezi Belek’te kurulmuş.

Önceleri her şey plan dahilinde ilerlerken, basiretsiz müteahhitlerin el atmasıyla ve yerel yönetimlerin hırsları sebebiyle,iğrenç renklere boyanmış villalar,yazlıklar,yan yana dizilmiş siteler, oteller mantar gibi çoğalmaya başlamış. Böylece bir ulusal kaynağımızın da kıymetini bilemez ve koruyamaz olmuşuz. Yol üzerinde sayısız “Satılık villa”, “for sale”, “kiralık yazlık” tabelaları görmek mümkün.

Memeleketimizdeki bu başıbozukluğa kim dur diyecek merak ediyorum doğrusu. Şimdi ben bu dert edinmemle, bu akşam nasıl eğlenebilirim? Mümkün mü? Bu durumda dikkat çekiyorum ve neden hüzünlü görünüyorsun diye sorduklarında ne cevap vereceğimi bilemiyorum. Of, işte böyle…

6 yorum:

  1. Selam vildancığım..antalyaya hoş gittin. Bende bilmiyormusum Belekin ne olduğunu ..ama şimdi öğrendim. Aama aklıma takılan şu oldu ki çok merak ettim. Serik ne demekmiş acaba. Bir zahmet onu da araştırıp bana deyiverirmisin. Sana zahmet olacak ama ben araştırırsam da bana eziyet olacak :))) Yoksa sermekten mi geliyor. BELEK.. SEREK.. YATAK DA varmı acaba oralarda.. Yatağan oraya yakın degil degilmi . hahahahaha.hihiihihi..
    Dilek

    YanıtlaSil
  2. Vildan Teyzecigim,
    Ya cahil ya da deli olmak lazim geliyor bu durumlara kafa takmamak icin..
    'Gerçekliğin çölünü yaşamaktansa sahtenin zevkini çıkarmamak neden? Cehalet mutluluktur'/Matrix'ten..
    Buna katilmamak mumkun mu?Universite yillarinda ben de bunu cok dusunmustum ama hayat bir celiski degil mi, insan okudukca ne kadar az sey bildigini anlamiyor mu?

    Bu arada siki takipcinizim,sessiz olduguma bakmayin;)

    Sevgiler
    GUL/Ploiesti

    YanıtlaSil
  3. Dilekcim,Serik nedir diye sorma,ne olur? Cavabını sen bul.Ve kendine sakla. Çünkü öyle hakikatler var ki bu yollarda,anlatırken bie sır kalmalı:)
    Ama yatak diyorsan... Var.. Bak senin icin cektim. Yayinlayacagim:)
    Hem de ne keyif!

    YanıtlaSil
  4. eyy özgür yanım
    eyy noktalarımın senfonisi
    dinle beni ve hayal et
    geç-git ömrüm bahar artık
    çiçekler pembe, yapraklarım filizi yeşil
    eyy bulutlarım, bembeyaz yatağım
    yastığında uyuduğum ay yüzlü yarim
    eyy güneşim, beşiğim
    ey altın saltanatım yaz beni
    dokunduğun her bir harf canlanmakta
    eyy parmaklarım dokun bana
    eyy güzellikler silsilesi kelam
    ey söz; laf ebem sus………
    hayatımın can-ı can bulmuş harf-i
    sen kimsin?
    ben hangisiyim?
    bul beni, yaz beni, oku beni
    eyy özgür harfler
    dizilmeyin isterseniz
    ortalık kaos ve karanlık
    siz güneşsiniz ve aydınlık
    hava puslu ve soğuk
    saklan, kaç buradan ey alfabem
    bak gece sinsi sinsi çöküyor
    cahil cühela bakıyor
    ne yaz ne oku
    sen sır ol sırla, dür beni
    eyy söz sus
    ey kelam sus
    bak sadece
    bak deruni, deruni
    en derinlerden bir harf söyle bana
    sev beni, sev
    öyle sev ki ağzımdan çıkan o çığlık, sen olasın

    Gül bu şiiri senin için seçtim sanal alemden...

    YanıtlaSil
  5. bol keyifler,belek..bellek ten gelmistir derdim,mutlu mutlu yasardim..offf da of kafam ambar gibi,ama seni kirarmiyim bellegime attim belek i...

    YanıtlaSil
  6. Peki Belek'ten belleğe geldik demek ki şimdi de... Bak bellek deyince bi yol duracaksın arkadaş!
    Belleğin önünde saygıyla eğilirim ben. Neler tutar neler içeriğinde öyle değil mi? Silmek isteyip de silemediklerin de var,almak isteyip de alamadıklarında... O kadar kendi kafasının dikinedir ki şu bellek, sen istediğin kadar uğraş, canı neyi isterse onu saklar,onu tutar, canı neyi istemezse asla almaz sen uğraş da uğraş...Nerden geldin şimdi durup dururken belleğe ya Oyaaa!...

    YanıtlaSil