15 Mart 2009 Pazar

Sil Baştan



"En yakın tarihli hatıralarınızla başlayıp,geriye doğru gideceğiz. Her hatıramızın duygusal bir özü vardır. Ve o özü yok ettiğinizde,hatıra bozulmaya başlar. Yarın sabah hedef alınan tüm hatıralar yok olmuş olacak. Uyandığınızda yok olan bir rüya gibi. “





Bu sözler “Enternal Sunshine of the spotless mind” yani Tükçe isimiyle “Sil Baştan” adlı filmden bir alıntı… “Onu aklından çıkardın,peki ya kalbinden?” 2005 en iyi senaryo Oscar’ı alan bu film benim en sevdiğim filmlerden biri ve bugün önce gözüme,sonra elime değdi. Yüreğime değdirmek için, tekrar seyretmek istedim ve seyrettim.



Jim Carrey ve Kate Winslet’in başrollerini oynadığı ve enteresan kurgusu ile şahane bir aşk filmi. Konusu şöyle : Joel ve Clementine birbirinden çok farklı yapıda iki sevgilidir. Fırtınalı bir ilişkileri vardır ve ayrılırlar. Clementine, bir hafızadan anıları silme merkezinde, Joel’le ilgili tüm anılarını sildirir. Bunu duyan Joel de aynı işlemi kendine yaptırmak,yani aklından Clementin’le ilgili tüm anıları sildirmek ister. Zira onu düşündükçe çok acı hissetmektedir. Joel bu işlemi yaptırırken,pişman olur ve anılarını sildirmekten vazgeçer. Ama silme işlemi devam etmektedir. Bu durumda, Clementine ile olan anılarını, hafızasının en gizli yerlerine saklamak ister. Mesela utanç dolu anılarının arasına ki ulaşamasınlar kendilerine…



“Unutkanlar çok şanslıdır çünkü hatalarının acısını çekmezler.” Nietzsche

6 yorum:

  1. en sevdiğim filmlerden biri..benim de izleyesim geldi tekrar:)

    YanıtlaSil
  2. Tekrar tekrar seyretsen bıkmazsın Sedacım. Müziği de şahane!

    YanıtlaSil
  3. "sudo dd if=/dev/zero of=/dev/mind"
    Bir iki haftadır msn durum mesajında duruyor, üzerine bir de filmi hatırlayınca çarptı gibi...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Vildan Günaydın, Ben seni tesadüfen bir arama motorunda bulmuştum ama iyi ki bulmuşum. Özellikle kitap ve sinema dünyandan yazdıklarınla beni şaşırtıp sevindiriyorsun. Okuduklarımız ve seyrettiklerimiz %100 aynı olmasa da hem okuyup hem seyreden hem de bunları geri dönüp yeniden sarıp sarmalayan kişiliğini kendime çok yakın buluyorum. Şimdi de daha çok kitap ve daha çok film diyorum:))) Sevgiler arkadaşım...

    YanıtlaSil
  5. Neslin yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum. Ben de sizden sizin sevdiğiniz film ve kitap paylaşımlarınızı bekliyorum.

    Fincan'ın yazdığı "sudo dd if=/dev/zero of=/dev/mind" ne anlama geldiğini anlamadım. Bu nedenle yorumuna yorum yapamayacağım:)

    YanıtlaSil
  6. Bir linux komutu, harddiski bastan sona sıfır ile doldurarak üzerindeki tüm verileri yok eder. Aslında "mind" yerine harddiskin konumu girilir de arada biz insanoğluna da lazım oluyor :)

    YanıtlaSil