5 Mart 2009 Perşembe

Yelkovan Kuşlarının Peşinden...

Gün olur / alır başımı giderim / Denizden yeni çıkmış ağların kokusunda /Şu ada senin, bu ada benim / Yelkovan kuşlarının peşi sıra./ Dünyalar vardır, düşünemezsiniz;/ Çiçekler gürültüyle açar; /Gürültüyle çıkar duman topraktan. / Hele martılar, hele martılar,/Her bir tüylerinde ayrı telaş!.../ Gün olur, başıma kadar mavi; /Gün olur başıma kadar güneş; /Gün olur, deli gibi... ORHAN VELİ KANIK

Şiirinde "Yelkovan Kuşları"nın peşi sıra alıp başını gitmek istemiş ya Orhan Veli Kanık, bendeki merak duygusu gene kemirince yüreğimi düşünmeden edemedim. "Niye Yelkovan kuşları peşi sıra gitmek istiyor acaba şair?" dedim. Bu kez ben Yelkovan Kuşlarının peşine düştüm...

Yelkovan Kuşları, martı büyüklüğünde iyi yüzücü ve dalıcı kuşlar. Yalnız üreme dönemleri karaya çıkıyorlar. Tek eşliler.Akdeniz ülkelerinde ve Türkiye'de özellikle İstanbul Boğazı üzerinde çokça bulunuyorlar. Yön bulma kabiliyetleri çok güçlü. Günlerce uçsuz bucaksız okyanuslarda uçabiliyor ve sonra geri döndüklerinde yuvalarını şaşırmadan bulabiliyorlar.

Yelkovan Kuşları, rüzgarın seslenmesiyle kanatlanıp, ne serüven yaşayacağını bilmeden, yüreklerinin götürdüğü okyanus ötelerine uçup giden, sonrasında yuvasının yolunu bulup dönebilen maceracı kuşlarmış!.. Şairin Yelkovan Kuşları peşi sıra gitmek istemesi bundan demek ki! Şimdi ben de çıkmalıyım ofisimden! Yelkovan Kuşları peşi sıra gitmeliyim! Şu ada senin bu ada benim demeden hemde! Önce denizi koklamalıyım,aracıma binmeden! Başımı alıp gitmeliyim! Duramam!Hemen etkilenirim! Gitmeliyim şimdi!.. Az sonra İzmit'te bir toplantım var. Ne var? Toplantıya gidene kadar, kendimi Yelkovan Kuşlarının ardına düşmüş de başımı alıp gidiyormuş gibi hissedemez miyim?!...Hem de nasıl hissederim içimdeki yolculukta... Gidiyorum... Hemeeenn!! Off! Bu yazıyı yazarken geç kalmışım zaten!!

"Benim söz ettiğim 'yolculuk'türü, 'travel' ya da 'trip' değil, 'journey'dir. Dıştan yapılan ve yapanın içinde hareket ettiği ve içinin yer değiştirdiği bir 'yolculuk'türü." Cengiz Çandar/ Benim Şehirlerim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder