5 Mart 2009 Perşembe

Deli Eder İnsanı Bu Dünya!



Bugün işe gelirken baktım bir ağaç,mevsimini şaşmış, azıcık hava ısındı ve güneş açtı ya aldanmış. Aaa! O ne? Çiçek açmış!.. Dayanabilir miyim? Hemen aracımı yolun kenarına çektim. Hep hasar fotoğrafları mı çekeceğim? İşte bu şaşkın ağacı çektim. Deli etmez mi insanı bu tepeden tırnağa çiçek açan ağaç? Deli eder tabi ki!.. O zaman bir büyük şairimizi anmadan geçemeyeceğim...


DELİ EDER İNSANI

Deli eder insanı bu dünya;Bu gece, bu yıldızlar, bu koku,Bu tepeden tırnağa çiçek açmış ağaç ORHAN VELİ KANIK


GÜN OLUR
Gün olur, alır başımı giderim,
Denizden yeni çıkmış ağların kokusunda.
Şu ada senin, bu ada benim,
Yelkovan kuşlarının peşi sıra. Dünyalar vardır, düşünemezsiniz;
Çiçekler gürültüyle açar;
Gürültüyle çıkar duman topraktan. Hele martılar, hele martılar,
Her bir tüylerinde ayrı telaş!... Gün olur, başıma kadar mavi;
Gün olur başıma kadar güneş;
Gün olur, deli gibi...
ORHAN VELİ KANIK

10 yorum:

  1. Misiz Vildan abla, bence mevsimini şaşmamış. Zira yıllardır dikkat ediyorum hep bu civarlar ilk erikler açmaya başlıyor. Aslında yıllar önce şaşmış da olabilir. Bilemedim şimdi. Madem erikler açtı, çakma sakura bayramımız kutlu olsun :P Burda da bir açmış ağaç var, ne deli bir görüntü o yarabbi! İşte böyleyken böyle abla... :)

    YanıtlaSil
  2. Aaa!Ninja Kardeş,sizin orada da mı bazı ağaçlar mevsimlerini şaşmışlar:) Bebek sizin oralar sıcak memleketler...Normal!!
    Söylesene Tuğba Yelkovan Kuşları da var mı oralarda? İyi bak ama!
    Onlardan biri ben olabilirim haberin ola:))

    YanıtlaSil
  3. bunun musebbibi KURESEL ISINMA olmali.nicedir 4 mevsimi tam yasiyamiyoruz...gecen hafta benim erik agaci cicek acti,arkasindan don..gece kalktim ustunu orttum...garibim daha cok minik usumesin diye..

    YanıtlaSil
  4. Oyacım! Örtmüşsündür üstünü tahmin edebilirim.
    Sen ki bahçendeki tüm çiçekleri nasıl da terbiye edersin! Herkesin bahçesinde çiçekler var. Oya'nın bahçesindekiler hep aynı yöne bakar.. Niye? Bilirler ki aykırı dururlarlarsa diğerlerinden, Oya teyzeleri buna çok kızar:)

    YanıtlaSil
  5. Ben bi günercin bilirim bi de 'beyaz leş kargası' martı bilirim buralarda. Yelkovan kuşu çok karışık benim için, görsem de tanımayacağıma göre... :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Tugba bu yorumundan anlıyorum ki senin artık kuşlarla ilgilenme vaktin gelmiş de geçiyor:) "beyaz leş kargası" martı mı? Ne diyorsun sevgili ninja
    martı için nasıl böyle bir benzetme yapabilirsin?!.. Martıların her birinin bir kadın olduğunu hiç mi duymadın? Hele Boğaz'daki martılar var ya Osmanlıda diri diri çuvala konup denize atılan harem kadınlarının ruhlarını taşırlar!!! Yaa! Galiba yazmalıyım martıları da blogumda:)
    Yazmalıyım ki ninja kardeşler biraz
    bilsinler neler uçuyor kafalarının üzerinde...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. yok yok canikom.. kizmiyorum,bu isin sirrini vereyim,her sabah bahcede sevgiyle dolaniyorum,onlarda bana bir hizaya gelerek tesekkurlerini sunuyorlar....

    YanıtlaSil
  8. adibelli oya ...yanlis giris yaptim herhal..

    YanıtlaSil
  9. Yok Misiz Vildan abla, ben gayet iyi bilirim martıları da diğer kuşları da! Martıyı beyaz leş kargası olarak nitelemem, hem karga sevgimi hem de martı sevgimi yok saymak anlamına gelmez ki! (Ama günercinlere kendimi bildim bileli kılım bak, ona birşey deme lütfen) Hoş sen yine yaz tabii, daha iyi öğrenelim. Hayata biraz fazla gerçeklik boyutundan baktığım şu günlerde, martı kardeşleri gücendirdiysem affola! Bi de Hugo Pratt'in martılarına selam olsun... *_*

    YanıtlaSil
  10. Güvercinler için bir şey söylemeliyim aslında ama tutacağım kendimi peki:)

    "Hayata biraz gerçeklik boyutundan baktığım şu son günlerde" demişsin ninjacım, kuşlar gerçek değil mi sence! Gerçeğin ta kendisi...

    Benden de martının ta kendisi Jonathan Livingston'a selam olsun bari... Sana da selam olsun memleketimin Cenova'daki en mimari ninja şubesi:))

    YanıtlaSil