5 Mayıs 2011 Perşembe

Canım Balkanlarda Dolaşmak İster Şimdi...




"Nasıl yani? Muammer Ketencoğlu İzmit'e geliyor öyle mi? Nassıııll? Ford Otosan getiriyor ve biletler ücretsiz yani... Heyy! Bizlere de bilet ayarladın öyle mi? Tamam canım ayaklarımı yerden kestin şimdi!" dedim arkadaşıma. Biz bu akşam altı kişi Muammer Ketencoğlu'nun konserine gideceğiz. Şimdi ben bu akşam  konserde dinleyeceğim ya Muammer Ketencoğlu'nun türkülerini...  Ne olacak peki? Yüreğime tesir edecek. Ağlayacağım. Kesin ağlarım. Adım gibi eminim.  Sonra... Biliyorum canım fena halde Balkanlar'da dolaşmak isteyecek. Yooo... Gidemem Balkanlar'a tabii... Hele bugünlerde öyle seyahate falan çıkmam mümkün değil. Ne yapabilirim? Eve döndüğümde... Balkan müziği eşliğinde Balkanlar'la ilgili bir romanın satırları arasında  dolaşmak  bana ilaç gibi gelecektir. İvo Andriç'in yazdığı Drina Köprüsü adlı kitabının satırları arasında dolaşsam mesela.. Drina Köprüsü'nü hemen bulmalıyım  kitaplarımın arasında... Mutlaka... Uyuyamam. Gözümü uyku tutmaz valla!.. Of! Söylemek istemiyorum.  Ama söylemeliyim. Bu konserden sonra  var ya...  Ayrıcaaa... Ben... Ben... Akordeon öğrenmek isteyebilirim... Of! Neden böyle herşeye heves eden biriyim? Bilmiyorum...  Şimdi "Gitara heves ettin anca bir parça öğrenebildin. Bağlamayla heves ettin  anca  bir türkü çalabiliyorsun. Akordeon öğren de, bir ayde mori çal bari!" deyip kıs kıs  gülüyorsun  bana değil mi?  Herşeye hevesim var. Ama yeteneğim yok. Yaradılışım böyle, ne yapabilirim? Olsun..  Akordeonla  bir tek "ayde more"  çalmaya razıyım. Of! Düşünsene... Kollarıma geçirip akordeonu... Hele bir Bosna sevdalinkası çalabilsem mesela.. Keşke tek  şarkı çalabilsem. Of, keşke! İnan bana... Şimdi aklımdan geçirdim ya... Girdim havasına... Heyy!  Hayali bile yetti valla:)







Fotoğraflar - Seda Çınar Ceyhan'ın fotoğraf galerisinden alınmıştır.

11 yorum:

  1. Merhaba, size hararetle Shantel'den "The Veil" paraçasını öneriyorum. Şöle balkan coğrafyasını gezer salimen Gölcüğe dönersiniz :)

    YanıtlaSil
  2. Kim gitmek istemez ki güzelim Balkanlara... :)

    YanıtlaSil
  3. Hello! It`s a nice website. Congratulations for your work. Visit me too. Have a happy day!
    http://nelsonsouzza.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Evet Bolat, dinledim Shantel'in The Veil'ini..
    Şöle balkan coğrafyasını gezdim, salimen köyüme döndüm:)Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Of, ben gitmek isterim mesela Ceren... Fena halde gitmek istiyorum hem de:)

    YanıtlaSil
  6. Hello Nel, Thank you for your wonderful words.
    You are very kind. I will visit you soon.
    Have a happy day:)

    YanıtlaSil
  7. Balkanları, sevdalinkaları kim sevmez! Benim de canım çekti şimdi.. Akordeon çalamam ama çok iyi dinlerim :) Balayımızda Bosna'dan aldığımız sevdalinka CD'lerini bulayım ben en iyisi..
    Sevgiler..
    SeDa

    YanıtlaSil
  8. İnanamıyorum! Bu güzel fotoğrafların fotoğrafçısı Seda Çınar Ceyhan Hayal Kahvem'de öyle mi? Heey! Evet bence siz yakışıklı eşinizle birlikte bu akşam balayı fotoğraflarınızı ve sevdalinka cd'lerinizi çıkarınız... Vee Balkanlar'a doğru şööyle bir uzanınız:)

    Seda nefis fotoğraflar bunlar sahiden. Ellerine, gönlüne sağlık canım. Eşinle çook ama çook mutlu yaşayın emi:))
    Hasretle öpüldünüz.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Fotoğraflar ve yazı harika olmuş, genç çifti dün Oya Bora'nın "Sevmek Zamanı" parçası ile andık Balkan havasında, sevdalinkalar hala kulaklarda...

    YanıtlaSil
  10. Bosna sevdalinkası ..dinlerken dinlendiriyor melodileri..:))

    YanıtlaSil
  11. Of nasıl etkili sevdalinkalar söylediler anlatamam rosemary... Şahaneydi...

    YanıtlaSil