6 Eylül 2011 Salı

Gerim Gerim Gerilip Gergef Olmayı Sevenlerden Misin?


Sanıyorum bir kaç yıl önceydi. Gerim gerim gerip gergef eden filmlere ilk başlangıç filmim Thesis'di. Daha önce gerilim filmlerini hiç seyretmezdim. Asla!  "Sinemada film dediğin  ya komik olup güldürmeli ya romantik olup duygulandırmalı ya da en fazla, haydi biraz acıklı  olup hüzünlendirmeli... Zaten gün boyunca sıkıntılı, gergin pek çok durumla karşı karşıya kalmıyor muyuz? Ne yani? Bir de sinemada mı gerilip darbuka olacağız... Çok saçma!" derdim. Sahiden aynen böyle düşünürdüm. Sonra   o zamana  kadar gerilim filmlerini seyretmemekle çok hata ettiğimi anladım. Eee! Her şeyin bir vakti saati vardı belki.  Ergenliğe geç giren çocuklar misali, anlaşılan gerilip gergef olmaya da bu geç çağımda girmiştim işte. Bugün yarından erken değil miydi peki? Erkendi elbette. Felek şahane bir kıyak yapmıştı bana...  O meşhur  "acemi çaylak" şansım sayesinde İspanyol yönetmen Alejandro Amenabar'ın Thesis adlı  filmi ile gerilim filmlerine başlangıç yaptırmıştı. Müthişti! Filmde öykü  anlatıcısı olan yönetmen  Amenebar, gerilimi öyle dozunda ve yerinde kullanıyordu ki, sanıyorum filmi seyrettikçe hayretim merakımı körükledi.  Nasıl anlatsam bilmiyorum... Gerilim lezzeti o gün  bana lıkır lıkır  damardan girdi. Öyle bir alışkanlık yaptı ki önce yönetmenin diğer filmlerini ardı ardına seyrettirdi. Hatta abartma sanatında ustayımdır ya abarttıkça abarttım bir ara... Bu doz düşük gelmeye başladı. Gerilim dozunu film be film arttırdım daha sonra... Neyse girmeyeyim şimdi o konulara... Uzun hikaye... Anlatırım bir ara nasılsa...  Diyeceğim odur ki bence Amenabar'ın filmleri ihmal edilmeden seyredilesi filmlerden. Eğer kör noktanda kalmışsa yani daha önce duymadıysan Amenabar'ı ve filmlerini... Şiddet içermeyen bir şiddetle tavsiye ederim. İnan bana bu filmleri seyretmemek büyük kayıp. Amenabar'ın  her filmi,  ölçüsü tam, kıvamında pişirilmiş, kendine has rengi, kokusu, tadı olan leziz  bir yemek gibi.Enfes! Enfes!



5 yorum:

  1. Others dışında diğerleri tamamdır. Amenabar iki kere tamamdır.:))

    YanıtlaSil
  2. Zannediyorum kendisi benim en sevdiğim yönetmen. (Ya da yönetmenlerden biri diğerlerine de ayıp olmasın.) Az ve öz çekiyor ya o çok güzel. Ama keşke -işte insanoğlu izlemeye doyamadığından- hep çekse de izlesek.

    YanıtlaSil
  3. Others da sonu sürprizli hoş bir filmdir Avram.
    Neden beğenmediniz? İspanyollar biliyorlar korku gerilim vaziyetini gerçekten.. Ve ne yalan söyleyeyim severim Amenabar'ı taa yürekten:)

    YanıtlaSil
  4. Mr. Tambourine bir iki filmi var benim seyretmediğim. Durun bi önce onları seyredeyim.
    Benim seyretmemi bekliyor olabilir mi? Eyvah!
    Elimi çabuk tutayım:)

    YanıtlaSil
  5. =) Çabuk tuutt.

    Ben çok özlüyorum kendisini, bir de hiçbir proje bile gelişme aşamasında bile değil 2009'dan beri, kötü oluyor insan =( Yani, elini çabuk tutmasan da olur; yeni filmin senaryosunu yazacak da, çekecek de, üşenmeyip uğraşacak da ohoo =)

    YanıtlaSil