3 Eylül 2011 Cumartesi

"BEN" İle Bir Deneme Yazısı



Ben… Tam aynen böyle başlayacaktım ki cümleme… Benim (!)… Elim tutuldu kalakaldım.  Bak ne anlatacağım... Birkaç gün önceydi. Bana (!) bir elektronik posta geldi.  Mektup söyle başlıyordu:

“sen sen sen
 dünya sen”

Ben (!) asla yalan söyleyemem.. Önce Hayal Kahvem’deki  benim (!) yazılarımı okuyup seven biri, beğenisini böyle ifade ediyor zannettim. Sevindim. Amaa…  Okumaya devam edince benim (!) şafak bir attı ki sorma gitsin…  Donakaldım… Ben (!) var ya resmen şaşakaldım…  Çünkü bana (!)  gönderilen mektup tuhaf bir cümleyle devam ediyordu. Diyordu ki:

“sen yazarken hep BEN BEN BEN
 kimsin sen?
 komiksin”

Bu kadar... Anlam veremedim. Yoo… Ben (!) mümkünmertebe bardağı dolu yanından gören biriyim. Ben (!) önce gözlerime inanamadım tabii… Bana gönderilen bu mektubun, benim (!) elektronik posta kutuma yanlışlıkla gönderilmiş olabileceğini düşündüm. Yooo… Mümkün değildi…  Kesinlikle mektup banaydı (!)… Çünkü mektup benim (!) adıma hitaben başlıyordu. Ben (!), bana (!) gönderildiği besbelli olan bu  mektuba asla cevap veremedim. “Bana (!)  ne demek istiyorsunuz?” diye sormaya cesaret edemedim.  O da bir daha  bana (!) başka bir şey yazmadı. Acaba bana (!) nasıl bir mesaj yollamak istemişti? Ben  acaba çok mu benle (!) ilgili yazılar yazıyordum? Acaba ben (!) yazdığım yazılarda, dünyayı ben (!)  yarattım edası mı çiziyordum?  Bilmiyorum. Bunları düşününce nasıl  betim benzim  soldu anlatamam!.. İyi ama Hayal Kahvem benim (!) bloğum değil mi? Benim (!) tabii ki benimle (!) ilgili ya da benim (!) görüşlerimi anlatan yazılar yazmam doğru değil mi?… Kimin okuduğu kitapları yazacağım? Benim. (!)… Kimin seyrettiği filmleri yazacağım? Benim. (!)… Kimin gittiği festivalleri, sergileri, gezileri anlatacağım? Benim. (!)…  Kimin acılarını, sevinçlerini  anlatacağım? Benim. (!)…  Ben (!) söylemem icap eden her şeyi yazıyorum işte…  Söyler misin ben (!) daha ne yapabilirim? Yooo… Vallahi benim (!) hiç suçum yok bu olanda bitende…  Benim yapım böyle… Hem nereden biliyoruz ki?  Bir ben (!) vardır bende (!)  benden (!) içeri belki de o yazdırıyordur böyle… Eee… Söyler misin, kim çözmüş kendini ki ben (!) çözeyim? Sana bir şey söyleyeyim mi? Şimdi allak bullak oldum. O kadar  kafam karıştı ki  benim…  Çünkü "ben" (!)  ile  "bencil" (!) arasında üç harf mesafe olduğunu çok iyi bilirim.  Allahım, ben kimim? Yoksa ben; hep “ben ben ben” diyen, bencil (!)biri miyim?  Edip Cansever’in şiiri geldi aklıma… “O ben ki… Bir kadında bir çocuk hayaleti mi... Bir çocukta bir kadın hayeleti mi… Yalnızca bir hayalet mi yoksa…” Ben kimim? Of! Beni (!)  benden (!) alan o mektup sahibine bir çift sözüm var benim (!)! Benden (!) söylemesi… Yazılarıma aynen devam edeceğim!  Ben (!)… Ben (!)... Hey! Belki de çok beğeniyor benim (!) yazılarımı...  Ben (!) yanlış anladım belki... Olabilir mi? Of! Of! İyisi mi MFÖ'den bir şarkı dinleyeyim ben (!)... Hangi şarkı mı? Hangisi olacak? Tabii ki "Ne bileyim BEN?"



17 yorum:

  1. Vildancım itiraf etmeliyimki yeni yeni tek tük okumaya başladım yazıların bayıldım.Neden daha önce okumadım acaba diye sordum kendime bilmiyorum tabi sebebini .Sen sen ol boşver sen sen olduğun için yazıların çok güzel hep ben ben dediğin için belkide güzel ama güzel yani doğal hoş yorulmadan sıkılmadan kendi içine alarak insanı devam ediyor.Bu arada noktasız virgülsüz yazıverdim. BAŞARILAR DİLİYORUM.Optüm seni

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Adsız keşke adını da yazıvereydin:)
    Ben kim olduğunu nereden bileceğim?
    Ben müneccim miyim:)
    Aaa! Ben.. Ben.. Olabilirim:))

    Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Blog senindir, kişiseldir, canının istediğini yazarsın. Blog "log" dur, kişisel seyir defteridir, anılardır, güncedir. Bunun böyle olmadığını sanıp da "ben ben ben"i algılamayı başaramamak komik bile değildir. Herhalde şaka yapmış olmalı birisi. Şaka değilse cidden komik olduğunu farkedemeyen birisi demektir.

    YanıtlaSil
  4. Selam Vladimir, teşekkür ederim yorumunuz için.. Bilirsiniz "BEN" ile "BENCİL" arasında üç harf mesafe var.. Bence(!) dikkat etmeliyim:)
    Bir de.. Ben (!).. Komikleri severim:))

    YanıtlaSil
  5. Ben, ben olmadan ben olunamaz..

    YanıtlaSil
  6. bence mail kıskançlık ürünü olabilir ya da çok hassas ve 'sencil' birine ait olabilir :)) BEN çok seviyorum bu yazıları ! ;)

    YanıtlaSil
  7. Bence (!) hoş, anlamlı bir ben (!) göndermesi olmuş. Bayramda, mezarlığın içindeki ancak bir tek arabanın geçebileceği daracık yolda, elli metre ileride kocaman bir park yeri varken, kendi mezarını ziyaret etmek için yolu gaspetmiş benlik (!) sahibi insan türevi yazmıştır o maili. Zira farkında olmalı ki blog, ben (!) yeri. Yani bencileyin. (!)

    YanıtlaSil
  8. Profösör, zaman zaman farklı deneme yazıları yazmayı deniyorum.. "ben" ve "bencil" mühim bir mevzuu.. Üzerinde konuşmak ve yazmak ve düşünmek iyi olur.. Bu kısa mektubun biliyorum ki amacı farklıydı.. Ben bu yazıda böyle yordum..

    "Ben, ben demeden ben olunmaz." Güzel bir laf..
    İyi geldi. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim LoveMeorLeaveMe. Çok naziksiniz:)
    Yoo.. Kısa mektubu yazan bence(!) kıskanç biri değil. Bilakis hassas biri.. Ona teşekkür etmeliyim.O postayı atmasa bu yazıyı yazmak aklıma gelmezdi ki. Sağolsun.

    YanıtlaSil
  10. Two, kısa mektup açık değil. Olumlu yazılmıştır da belki ben(!)yanlış yere çekmiş olabilirim.. "Anlayamadım" diye sormalıydım.. Sormadan benim(!)düşüncem doğrultusunda benim(!) istediğim gibi bir yazı yazdım.. Doğru değil bu davranışım.. Eleştirildim sandım.. Bir hışım girişip bu yazıyı yazdım.. Belki olumlu bir mektuptu..

    Sizin verdiğiniz örneğe hayatımızın içinde hep yaşıyoruz ne yazık ki.. Başkalarını düşünmeden hep kendi hayatlarını kolaylaştırma gayretinde olan birileri.. Feci tabii.. Öyle olmamalı..
    Bencillik fena bir durum.

    Ben hem size hem de bu yazıyı ve bu yorumları yazmamıza sebep olan kişiye teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
  11. Ben ben diyorsunuz ya. Benim yarama parmak bastınız işte. Saydım tam beş adet ben var bende. Oysa dört taneydiler yakın zamana kadar. Ben ne yapacağım şimdi. Bir doktora gidip benlerimi aldırmam lazım. Bir ben varken bende benden içeri..birden beş ben oldu benden dışarı.
    Yazıyı okurken benlerim aklıma geldi..yazı yarım kaldı. Ben gidiyorum aynaya bakmaya.

    YanıtlaSil
  12. Benli Bennu, ben(!) sizin derdinizi anlıyorum.
    Benli olmak zor iştir ama Karacaoğlan'a sanırım dize olmuştur:) Bana kara diyen dilber, benlerin kara değil mi diye:) Teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  13. Kelimeler Dünyası, laf aramızda ama BEN de:))

    YanıtlaSil
  14. Merhaba bu yazıya yapılan geç bir yorum fakat tavsiyeniz üzerine yazıyı yeni okudum, ben ne diyebilirim ki blog yazmaya yeni başladığımda bir profilim yok ve profil oluşturayım derken isim ne olmalıydı ben nasıl bir isim seçmeliydim bana ne denilebilirdi ve ben nasıl kendimi anlatan bir takma isim bulabilirim derken ben benliğimi aktaran bir isim diye... Ve işte ''Ben'' olmak güzel.

    Saygılarımı sunarım

    YanıtlaSil