12 Ekim 2012 Cuma

Kahve Molası - Zagor Ve Yıldız Kayması


Az önce kahve molası verdim. Elimdeki kahveyi koklaya koklaya pencerenin kenarına gittim. Gözlerimi kapadım. Kahvemi doya doya kokladım. Hımm... Mis...  Gözlerimi usulca açtım. Hemen gökyüzüne baktım. Ne hoş! Bembeyaz bulutlar maviliğin üzerine incecik bir sis gibi serilmişlerdi. "Aaa! Kümülüs bulutları!" dedim. Sonra kendi dediğime kendim gülümsedim. Ben bulut isimlerini nereden bilebilirdim? Olsa olsa kümülüs kelimesinin ahengi cezbetmişti beni de, hafızamın gizli bir çekmecesine atmıştım bu kelimeyi demek ki... Kim bilir? Ne yalan söyleyeyim,  coğrafya dersinden pek haz etmezdim. Doğa olaylarını akıl yoluyla anlatıyorlardı ya... Bilimsel açıklamalar yetmiyordu  benim kıt aklımın almasına. Öğretmen ders işlerken,  anlattığı her doğa olayının kendimce hayali bir karşılığını bulmaya girişirdim. Mesela yıldız kaymasını hatırlasana? Nasıl anlatıyorlardı okullarda? Neymiş efendim,  yıldızlar dünyadan milyarlarca kilometre ötedeki uzak güneşlermiş de,yıldız kayması diye bir şey yokmuş meğerse. Güneş sistemimizin içinde  güneş ve gezegenlerin çekim kuvvetleri arasında bir oraya bir buraya gezinen sayısız göktaşı varmış. Bunlardan Dünya'nın yakınından geçerken çekim alanına girenler, hızla atmosfere dalarlarmış da, sürtünmeden dolayı ısınırlar, yanarlar ve arkalarında parlak, çizgi gibi bir iz bırakırlarmış. Bak.. bak... bak...  Sonunda tamamına yakını, düşüşün son anında görülen parlamayı takiben yok olurlarmış.  Sözüm ona yıldız kayması fasaryaymış Ve de başka bir manası yokmuş. Vay canına sayın seyirciler! Böyle bir açıklamaya inanmam mümkün değildi. Oysa Zagor nasıl da biliyor yıldız kaymasını ve yıldız kaymasının  ardında yatan o şahane gerçeği. Du bi... Yazıma devam edecektim ki bir müşterim geldi. İşe dönmeliyim. Kahve molam bitti.







4 yorum:

  1. anlatma şekline göre anlatılan konu çok farklı şeyler hissettiriyor insana....haklısın duygudan uzak ifadeleri bende hiç sevmem hayal kahvem.....yaşasın romantizm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın Romantizm Gülcihan:))) Yaşasın akli değil kalbi duygular:))

      Sil
  2. Evet.. Yaşasın Romantizm ve kalbi duygular:))

    Ama humor'u, yani Sabahattin Eyüboğlu'nun tabiriyle, "gülen düşünce"yi de yok saymamak lazım.

    Bu yazıyı okuyup da, bu karikatür linkini eklemeden edemezdim:))

    http://www.capsverlan.com/bloggaleri/galeri/buyuk_resim/640x480_6105selcuk_erdem_karikaturleri_0581.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Asaf Halet, bayıldım karikatüre. Çok teşekkür ederim:)

      Sil