13 Ekim 2012 Cumartesi

"Nasılsın" - Uzun Hikaye


"- nasılsın?"

- anladığın ve algıladığın kadarım işte.. ne bir eksik ne bir fazla.. nasıl hissettiriyorsan öyle'yim.. nasıl hissettiriyorsam öyle'yim..  biraz'ım, galiba'yım, sanki'yim, belki'yim, acaba'yım.. gibi'yim.. herhangi bir insan teki'yim.. her hangi bir ruh hâliyim.. nefis manzaralı, bir hayat eti'yim, eki'yim.. nasıl olsak, hoş olur




"- nasılsın?"

-  gerçekten mi, soruyorsun.. iş olsun diye mi.. kaç kişi, birisinin, gerçekten iyi olup olamadığını merak ediyor ki.. önyargı ve dedikodu varken.. kim kimin iyiliğini istiyor ki.. kim kimin kötülüğü üzerine, iyilik bina etmiyor ki.. şimdi'yim ve burada'yım.. öyleyse nasıl'ım.. ölümden önce, doğumdan sonra'yım.. ölmeyecek kadar iyi, yaşamayacak kadar kötü'yüm.. kendi kendim bir yere kadar gittim, kendim gelene kadar, kendimin yerine bakıyorum.. kinetik enerji'yim, potansiyel iyiyim.. bir işaret bekliyorum




"- nasılsın?."

- "nasılsın" kelimesi, güzel türkçemizde bir soru olup, "nasılsın" diye soran dost ve müşteri şahıslara, duruma uygun, doğru ve yanlış cevaplar verilir.. bu cevaplar da kendi aralarında bir kaça ayrılabilirler..... nasıl olsam hoş olur.. bezgin, mutlu, göçebe, vurdum duymaz, kumral, sıska, bir düzine, dul, yaşlı, sosyalist, kel, laz, yeşil, karamsar, atletik, vesaire.. nasıl olsak hoş olur







"-nasılsın?"

- tahmin edemeyeceğin kadar iyi'yim.. bundan iyisi, şam'da kayısım.. dar geldi bu yaş bana.. alışamadım, şığışamadım.. sağlığınıza duacıyım..... herkes iyi olmadan ben hiç iyi olamıyım.. peki ben ne yapıyım





"nasılsın?"

- boş ver şimdi.. ne sen, sormuş ol, ne de ben cevap vermiş olayım.. gel, hiç tanışmıyormuş gibi yapalım.. den dan'ım, dan dun'um.. vakit dolduruyorum





"-nasılsın?"

-  ne bu, yahu.. yeni bir tarikat mi kurdunuz.. niye her rastladığınıza bu soru'yu soruyorsunuz.. nasılsın olay'ına karşı'yım ağa.. gıcık yapıyor, allerji kapıyorum.. dur kaçma.. 






NOT: Bugün beğeniyle  seyrettiğim  Uzun Hikaye adlı filmle ilgili bazı karelerle, Metin Üstündağ'ın  Ömür Törpüsü adlı kitabının "-nasılsın?." adlı bölümünün bazı paragraflarını eşleştirdim. Heey, bana "nasılsın?." mı diyorsun? Yok artık:)



24 yorum:

  1. Filme de kitaba da merakım arttı bu harmanlaman sayesinde.
    Yazılarının gücü aldığımız keyfi bir hayli tetikliyor, düşüncene sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, sahi mi BuRcu, eyvallah demeliyiim o halde:)

      Sil
  2. ne güzel yazmış yazan ...
    bende karşıyım nasılsın olayına yalandan iyim deyip yine yalandan tekrar sen nasılsın diye soranlara karşıyım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazan Metin Üstündağ:) Bayılırım hem çizimlerine hem yazdıklarına:)

      Sil
  3. Bayıldım...Filme gitmek istiyordum,böyle okuyunca daha da merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkli, umarım gidip seyretmişsinizdir. Beğendiniz mi acaba merak ettim:)

      Sil
  4. Aaa kitabını daha yeni okumuştum. Ne iyi denk geldi. İzlemek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuvalet kağıdı, çok şanslısınız. Kitabı okuyup gitseydim keşke:)

      Sil
  5. Filmi yarın izlemeyi düşünüyorum, sırf o tren sahneleri için bile olsa;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Natali, o tren sahneleri var ya bitirdi beni:) Üstelik ben bu filmin ne olduğunu bilmeden sinemaya girdim biliyor musunuz? Daha iyi oldu. Hiç katıksız duygularla seyrettim. Ve şaştım kaldım:))

      Sil
  6. ayy filmi merak ettim :) seni bilmem sormam da ama :) ben prenses tarafından öpülen ama prense dönüşmeyen kurbağa gibiyim ..

    YanıtlaSil
  7. uzun hikaye, çok sıcak hikayeee...seyredilesi hikaye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Oya ile gittik biz bu filme:) Bi de Hülya... Oya film hakkında daha önce okumuş, dinlemiş. Biz Hülya ile film hakkında bir şey bilmeden seyrettik. Üçümüz de sinemadan mutlu çıktık:))

      Sil
  8. Naber nasilsin sorusuna mutlaka alinacak cevap iyiym sen nasılsin net.nasilsin diye KOTUYUM diyesim var. Ooo sonra nolddu? Herzaman iyi olunmuyo cevabida biraz geçiştirmece bastan savama karsindakini mutlu etme eylemi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demet, nasıl adet olmuş nasılsın diye sormak değil mi:) Hatta bazan siz karşınızdakine soruyorsunuz. İki dakka sonra o size soruyor. Adetten yani:)

      Sil
  9. Uzun hikayeyi, merakla bekliyordum, gitmeye işini askıya almışken, yazın sinemaya gitme hevesimi artırdı.
    Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. Bu benim sanırım 'ölmeyecek kadar iyi, yaşamayacak kadar kötü'yüm.. kendi kendim bir yere kadar gittim, kendim gelene kadar, kendimin yerine bakıyorum.' =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem, "ne bu, yahu.. yeni bir tarikat mi kurdunuz.. niye her rastladığınıza bu soru'yu soruyorsunuz.. nasılsın olay'ına karşı'yım ağa.. gıcık yapıyor, allerji kapıyorum.." nasıl ama:))

      Sil
  11. nasılsın ?
    - iç güveysinden hallice , diyesim geldi bir an.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Yazıp Çıkan Kız, bir Ajda pekkan Şarkısı söylesem ne dersiniz:)

      Nasılsın iyi misin?
      Sorarsammm söyler misinnnn?:)

      Sil
  12. - Nasılsın?
    - Noktalar tam, virgüller yarım; ben yine bildiğin gibiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Min'el Lâ, size İlhan İrem şarkı sözü geliyor:)

      "Gönlümün ucunda bir soru; nasılsın?"
      Hasrete bir ceza ver; asılsın
      Ara ara beni ara beni ara geleceğim yanına arasıra
      Ara ara beni ara beni ara konuşalım ikimiz arasıra ":))

      Sil