27 Ekim 2010 Çarşamba

Pireler Berber İken...

İki şairimizin hayatındaki saçla ilgili vahim çocukluk anılarını yazınca, kendi yazdıklarımdan içim katıldı inan ki.. Konuyu değiştireyim dedim. Berberlerle ilgili bir yazı yazmaya karar verdim. Dün sabah bir müşterimi ziyarete gitmiştim. Bizim köyün merkezindeki erkek berberinin tam karşısına arabamı park etmişim. İşim bitince, ofise dönmek için arabama bindim. Arabayı çalıştırırken beberdekilere gözüm ilişti. Üstelik izlediklerim de oldukça ilginçti. İlk koltukta oturan saç sakal kalabalık biri, diğerinin ise saç dökülmesinden muzdarip olduğu belli. Sonra cama asılı olan tarifeye baktım. Saç kesimi kategorileştirilmemiş. Aaa! Nasıl yani? Herkes saç kesiminde aynı parayı mı ödüyor? Olur mu Allahaşkına? Bu haksızlık değil mi? Keller, Berberler Odası'na başvurup resmen indirimli tarife istemeli diye düşünürken, gözümün önünde elindeki makası şıkşıklatarak, öfkeyle üzerime üzerime gelen birini görmeyeyim mi? Meğer bu öfkeli kişi, Berberler ve Kuaförler Odası Başkanı değil miymiş? " Hanım... Hanım... Durup dururken iş çıkarma! Muhtelif kellik durumları var. Söyle bakalım kelliğin ölçüsünü kim verecek?" demesin mi? Hoppala! Öfkeli Berberler ve Kuaförler Odası Başkanına dedim ki: "Durun! Kızmayın bana!... Haklısınız valla... Eksik saç neyle ölçülecek, öyle değil mi? Kelliğin ölçüsü nasıl tespit edilecek? Gene de göz kararı bir indirim istesem sizden. İnanın o kadar sevdiğim var ki! Eğer böyle bir indirime sebep olursam, tahmin ediyorum, her biri çok sevinecek!" Birden kendime geldim. Ortada kimse yok ki! Kiminle konuşuyorum o halde ben? Of ya... Gene ayakta hayal görmüşüm. Yoo.. Sahiden severim kellerle ilgili her şeyi. Hatta... Hayatta en sevdiğim sanat heyKEL dir, En sevdiğim hayvan KELebek, en sevdiğim hikaye KELoğlan, en sevdiğim eşya KELepir, en sevdiğim oyun KELime oyunu, en sevdiğim kelime KELalaka... Bir de şey desem... Şey... Konu başlığına uygun olsun diye hani...Bir de... Develer tallal pireler berber iken desem... "Pes artık. Bu kadar da laf olsun diye yazı yazılmaz." Bana "Yürüüü, ense traşını görelim!" deme e mi? Her konuda yazı yazmayı deniyorum... Ne var? Saçtan berbere geçince, aklıma bunlar geldi!..

4 yorum:

  1. kelaynak geldi aklıma:)
    kellik yok geniş,çok geniş alın var der keltoş yakınım:))))

    YanıtlaSil
  2. Hımm.. Cepaynası.. "kellik yok geniş,çok geniş alın var" öyle mi? Hiç duymamıştım:) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. saç dekoltesi fazla olanlar mı? hımmm.. bu konuda bir yazı kaleme almalıyım öyleyse:))

    o değil de tomrukcan söyler misiniz lütfen, sonbahar nerelerde?

    YanıtlaSil