1 Ekim 2010 Cuma

Hayatımızı Daha Yaşanası Kılan İnsanlara Burdan Selam Olsun!


17. Adana Uluslararası Altın Koza Film Festivali'nin galibi Semih Kaplanoğlu'nun Bal adlı filmi olmuş. Aynı film  60. Uluslararası Berlin Film Festivali'nde de  Altın Ayı ödülünü almıştı. Ne hoş! Semih Kaplanoğlu için ne keyifli bir durumdur kim bilir?  Ohh! Çok sevinmeli  ve  sonuna kadar keyfini sürmeli bence.. Şahane! Kendisini bilmiyorum ama Berlin Film Festivali'nde Bal'ın ödül almasına   memleketim adına ben o kadar mutlu olmuştum ki anlatamam. Memleketimin insanlarının çevirdiği  filmlerin dünyanın her yerinde izlenmesini, yazarlarımızın kitaplarının dünyanın her yerinde okunmasını, şarkılarımızın dinlenmesini çok arzu ediyorum.  Başka ulusların  filmlerini izlediğim ya da yazarlarının kitaplarını okuduğum, müziklerini dinlediğim zaman, ne olursa olsun o ülke ile mutlaka bir yakınlaşma hissediyorum. Bir ülkenin tanıtılması için bundan daha güzel bir yol olabilir mi? Sinema, edebiyat, müzik sayesinde diğer memleketlerin insanları  ilgili ülkenin diline, dinine, kültürüne, güzelliğine ya da olumsuzluklarına daha fazla aşina oluyorlar  ve  ülke menfaatine resmen  koskocaman bir kulis meydana gelebiliyor.  


Bence yurt dışına iş yapan  sinemacılara, yazarlara  ve müzisyenlere  Kültür Bakanlığı  iş yapma kolaylığı sağlamalı. Bu insanları sonuna kadar teşvik etmeli. Belki vardır böyle destekler de ben bilmiyorumdur tabii... Sinema ile ilgilenen yönetmen, oyuncu, senarist, sinema yazarı, sinema eleştirmeni vesaire ya da kitabı yurt dışında satılan yazarlardan, çizerlerden, müzisyenlerden  vize isteniyor mudur acaba? Olamaz... Vize için bu insanlar uğraştırılabilir mi?  Vergi de ödemeseler keşke... Ne olacak ki?  Daha ne yapsınlar?  Memlekete bundan  daha büyük güzellik ve katkı  olabilir mi? Düşünsene...  Ayrıca hayatımızı daha yaşanır  kılan, eşsiz kılan insanlar bunlar... Sanatçılar... Ya da sanatın bir dalının gelişmesine hizmet eden kişiler...


Şimdi Sait Faik'in Sivriada Günleri adlı öyküsü buraya tam denk  düşmedi mi? Hatırlasana,  yazar balıkçıların arasında yaşamaya başlamıştır. Bir gün bir martının çırpınışını ve ölüşünü görür. Diğerleri için çok doğal bir durumken yazar martının ölümünden çok etkilenir. İş yapamaz. Çalışamaz bir süre... Sadece düşünüp hayal kurar. Balıkçıların canı sıkılır bu duruma tabii... Kendileri çalışırken, yazar ise çalışmayan öyyyle durup hayal kuran biridir. İçin için kızarlar yazara... Amaaa... Akşam iş bitip ateşin başına oturunca, yazar martının ölümü üzerine hayali bir öykü anlatır ki yorgun insanlara...  Oy! Oy! Oy! Tüm gün çalışıp yorgun düşen ve yazara çalışmıyor diye diş bileyenler anlarlar ki çalışmasa da, avlanmasa da, hayal gören, bir martının ardından hüzünlenen, öyküler yazan, şarkılar, türküler söyleyen  haydi konumuza uygun düşsün diye bir ekleme de ben yapayım sinemaya hizmet eden böyle  insanlara ihtiyaç vardır..  Sonra ne yaparlar biliyor musun? Sabah balığa giderken yazarı uyandırmazlar... Bilirler ki akşam ateşin başına geçtiklerinde, onlara üzülme veya sevinme duyguları veren türküler, öyküler dinleyecekler.. Ya da filmler seyredecekler... 

İnan Semih Kaplanoğlu'nun başarılarının sevincini  sanki ben kazanmışım gibi yüreğimde hissediyorum. Ve bize üzülme ve sevinme duyguları veren tüm sanat dallarına hizmet eden insanların işlerini kolaylaştırıcı ve yollarını açıcı ne gerekirse fazlasıyla yapılmasını hayal ediyor ve yürekten diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder