22 Ocak 2010 Cuma

"Bir Beyaz Lerze, Bir Dumanlı Uçuş"

Bugün bizim köyde yağmaya başlayınca kar... Şöyle bir düşündüm aklımda hangi kar şiiri var? Düşündüm... Düşündüm... Gele gele aklıma ne geldi biliyor musun? Aklım gitti... gitti... Ta... Hani Edebiyat derslerinde okutulur. Servet-i Fünun Edebiyatı denir de en ünlü şairlerinden biri Tevfik Fikret'ten sonra Cenap Şahabettin'dir. Yaklaşık 1890'lara falan denk gelir. İşte Cenap Şahabettin'in ünlü şiiri Elhan-ı Şita, yani Kış Ezgileri adlı şiirinden iki dize hafızamın derinlerinden klavyemin ucuna düşmedi mi?
"Bir beyaz lerze, bir dumanlı uçuş,
Eşini gaib eyleyen bir kuş gibi kar"

Sanırım böyle bir şeydi. Devamında bir yerlerde de:

"Karlar
Ki sessizce arasıra ağlar " diye iki dizesi daha vardır hani.

Hayret bir şey! O kadar karla ilgili şiir dururken, niye bu kadar gerilere gittim? Yoksa Cenap Şahabettin anılmak mı istedi? Baktım. Şair 1870 de doğmuş. Ölüm tarihi ise 12 Şubat 1934. Demek ki en güzel kış ezgilerini yazan şair, 75 yıl önce kendine yakışan bir kış günü dünyayı terketmiş. Kar... "Ey melek kanadının beyaz püskülü... Kar... " Ey kalplerin divane şarkısı..." Kar... "Ey güvercinlerin şiiri..." Bu bir Elhan-ı Şita... Bunlar Kış Ezgileri şiirinin bazı dizeleri.

2 yorum:

  1. hem bilgi aldım, hem zevk aldım, hem su gibi aktı kelimeler... daha ne istenir ki bi yazıdan? belleğine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba kanilski, nazik yorumunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil