15 Ocak 2010 Cuma

Doğum Günün Kutlu Olsun Büyük Şair!

Bak ne diyeceğim...Tahir ile Zühre'nin hikayesini bilir misin? Hani pek çok ulusun folkloründe görüldüğü gibi, Türk folkloründe de yer alan bir aşk öyküsüdür. Karagöz ve Hacivat oyunlarında da yer almış kavuşamayan aşıkların öyküsüdür... Peki değerli şairimiz Nazım Hikmet, Tahir ile Zühre'nin meselesini nasıl dizelere dökmüştür,bilir misin? Bak şöyledir bugün doğumgününü kutladığımız büyük ustaya göre Tahir ile Zühre Meselesi...

Tahir'le Zühre Meselesi

Tahir olmak da ayıp değil
Zühre olmak da
Hatta sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
Bütün iş Tahir'le Zühre olabilmekte
yani yürekte.
Mesela bir barikatta dövüşerek
mesela kuzey kutbuna keşfe giderken
mesela denerken damarlarında bir serumu
ölmek ayıp olur mu?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hatta sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
Seversin dünyayı doludizgin
ama o bunu farkında değildir.
Ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak.
Yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahir'i Zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
Tahir ne kaybederdi Tahirliginden?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hatta sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

Nazım Hikmet 1947

6 yorum:

  1. sevda yüzünden ölmenin ayıp olmadığını,tutkulu sevdaları nazım hikmet'ten öğrenen biri olarak ben de iyi ki doğmuş ve bizlere böyle güzel eserler bırakmış diyorum.

    YanıtlaSil
  2. Sevda yüzünden ölmeyelim gene de ne dersiniz:)
    Ben elmayı seviyorum diye, elmanın beni sevmesi şart mı? Yoo! Canı isterse öyle değil mi:))
    Sevda şahane bir kelime!
    Nazım Hikmet şiirleri ile hayatımızı güzelleştiren şair. İyi ki doğmuş gerçekten!

    YanıtlaSil
  3. Hele ki Volkan Konak öyle içten okuyor ki bu şiiri albümünde, anlatılası değil.

    Dinlemek isteyenler için link aşağıda:

    http://www.trendtiger.com/ttcov/TahirleZuhre.mp3

    YanıtlaSil
  4. Güzel paylaşımlar için teşekkürler; izliyorum...

    YanıtlaSil
  5. Haklısınız Aşkın. Ne güzel okuyor gerçekten!
    Geçen ay Volkan Konak konseri vardı İzmit te.
    Müthişti! Sağolun. Dinledim şimdi. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Ben teşekkür ederim Ali Zafer Sapçı.
    Sağolun!

    YanıtlaSil