20 Ocak 2010 Çarşamba

Merak ki, En Çok Yakışandır Bize

Yukarıdaki resme bakarak, mesela desem ki sana... Geçmişi görmüş, şimdiyi yaşamış, geleceği bilir insanlar anlatırlar ki, eski doğu mitolojisinde Vakvak Ağacı denilen bir ağaç varmış. Bu efsanevi ağacın meyvesi neymiş biliyor musun? İnsanmış! Evet... Evet... İşte yukarıda gördüğün gibi, ağacın meyveleri insanmış da, bu meyveler güneşte sallandıkça olgunlaşırlarmış. Ne tuhaf bir şey değil mi? Sence böyle bir şey gerçek olabilir mi? Adına hayal gücü denilen o dipsiz, hudutsuz derya, merak ediyorum seni de benim kadar hayrete düşürmez mi? "Merak ki en çok yakışan ve en çok yanıltandır bizi!" Şairin ünlü dizeleri böyle değil miydi? Şimdi gelelim Sultanahmet Atmeydanında, hemen Alman Çeşmesi yanındaki çınara... Osmanlı tarihinde kanlı olaylara sahne olduğu için Kanlı Çınar da denirmiş bu ağaca. Öldürülmüş kişiler bu çınara asılırmış. Son olarak da 1826 yılında Yeniçeri ocağının kaldırılışı sırasında öldürülen Yeniçerilerin bir kısmı bu ağacın altına getirilmişler. Hatta eğer doğruysa, bir kısmı ağacın dallarına asılarak sallandırılmışlar. Bu durumda, ağacın görüntüsünü mitolojideki Vakvak Ağacı'na benzetince, bu olaya Vaka-i Vakvakiye denmiş işte. "Merak ki en çok yakışan ve yanıltandır bizi!" Sahi şair böyle mi söylemişti? Bak, merak ettim şimdi gene...

3 yorum:

  1. Adam otu denilen bir bitki vardır. Şifacılıkta kullanılır diye bilirim. Bu otun kökü aynı insan bedenine benzer.
    Sonra çınar ve zeytin ağaçlarının öyle kıvrımları olur ki aynı insandır. Hatta birbirlerine sarılmış bedenler görüntüsü oluşur.
    Eh ben de dedim ki;
    Doğa kökü benzetmişse, gövdeyi benzetmişse dalları benzetmişse, meyveleri neden benzetmesin.
    Heleki mitolojide geçiyorsa kesin doğrudur.
    Çünkü mitolojileri bizden cok cok ileri düzey kayıp bir uygarlığın son aşaması olabileceği olasılığını düşünüyorum.
    Domatese akrep geni aşılayan bu yüzyıl.. ilerde aşılama yada başka tekniklerle..insanı kimbilir nerelerde yetiştirir :)
    olurmu olur yani :)

    YanıtlaSil
  2. İlahi Vildan hanım. Ben sitenizini daimi okuyup kendimi belli etmeyenlerdendim ama artık ben de lafa karışacagım. Çünkü aklıma komik komik şeyler geldi hep.
    Şarkıda diyor ya
    ikimiz bir fidanın
    Güller açan dalıyız. Diye.
    Sonra hayal kurdum. Dallarda sallanıyoruz.
    Erkekler armut ağacında biz bayanlar elma agacının dallarındayız.
    Bayanlar daldan dala.. daldan dala sesleniyorlar muhabbet ediyorlar gülüyorlar
    Erkekler armut agacında barfiks yapıp hava atıyorlar.
    Sonra bir grup serçe dadanıyor elma ağacına bayanları didik didik ediyorlar.
    Erkeklerinde içlerini kurtlar kemiriyor.
    Sonra aslanlar gelip (bu arada arslanlar iktidarı ele geçirmişr çünkü zekaları hızla insanlarınkini geçmiş) insaları kasalara dizip (burada da heremlik selamlık olduğunu görüyoruz) buzhanelere götürüyorlar. Bayanlar daha pahalı gidiyor korpe diye aslanlara. Bayan külbastı diye satılıyor. Erkelerde sotelik kullanılıyor.
    Deniz ürünleri de var tabii. Olmazmı.
    Onlarda ağaçlarda yetiştirildikleri için yakalamaları kolay oluyor.
    kavak agacında istavritler
    söğütte hamsiler
    Çınarda kalkan
    Çamlarda da papalinalar lebi derya yetişiyor.
    Biri beni durdursun. saat 03.00 daha fazla saçmalamiyim yani. Hayalin bile bir mantığı olmazmı. Ayıp bana doğrusu

    YanıtlaSil
  3. Merak olmadan bilmek olmaz ki,bol bol yeni meraklar dilerim.

    YanıtlaSil