22 Ocak 2010 Cuma

ZOOM!..

Bu filmi izlemedim. O sebeple film hakkında kendi kanaatimi söyleyemeyeceğim. Filmin Türkçe adı "Cezayir Sevdalıları". Baş oyuncular Charles Boyer ile Hedy Lamar. "Şimdi durup duruken, üstelik seyretmemişken, ne yazacaksın ki film üstüne?" diyorsundur, öyle değil mi? Bak şimdi. İlhan Selçuk'un bir yazısını okuyordum. Konu başlığı "Zoom!.." du. Yazının ilk paragrafı bu filmi anlatıyordu. Baş oyuncular kentin Casbah adı verilen bataklık kesiminde karşılaşıyorlarmış. Birbirlerine şıppadak tutuluyorlarmış. Yönetmen o anı nasıl vurgulasın? İki aşık bakıştıklarında önce erkeğin gözleri bütün ekranı kapsıyormuş. Büyüleyici ya da büyüleyen bir anlam varmış bu gözlerde. Ardından kadının güzelim dudakları perdeyi boydan boya dolduruyormuş. Dudaklar "evet" dercesine bir gülümsemeyle aralanıyor ve bir sıra inci diş görünüyormuş. "Al sana bir sevda başlangıcı..." diyor yazar. Acaba o yıllarda zoom var mıdır ki? Yönetmen belki bu işi yakın çekimle kıvırmıştır. Bilmiyorum vallahi. Ben de İlhan Selçuk'un bir yazısında okudum da buraya yazdım şimdi:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder