12 Ocak 2010 Salı

Hayali Konferans Haberi

Bu sabah Hürriyet Gazetesi'nin 5. sayfasındaki Sanat - Günün Ajandası bölümünde bir konferans haberi dikkatimi çekti. "Murat Belge, James Joyce'un nasıl anlaşılabileceğini anlatıyor. Belki Ulysses söz konusu olan, belki de Dublinliler. Her iki durumda da, bir eseri anlamak ne kadar mümkündür, hep birlikte göreceğiz. Karmaşık bir süreç, okurun eserle kurduğu ilişki. 13 Ocak 2010, santralistanbul, www.sanralistanbul.org"

James Joyce, 1882- 1941 yılları arasında yaşamış, İrlandalı yazar. Getirdiği yeniliklerle 20.yüzyıl edebiyatını derinden etkilemiş. Ne yazık ki ben hiç bir kitabını okumadım. Ulysses adlı kitabı daima ilgimi çekmiştir. Buna rağmen, kitapçıya gittiğimde ise bir defa olsun aklıma gelmemiştir. Oysa yazarın adına nerede rastlasam kitabını okuma iştahım kabarır. İşte bu nedenle gazetede James Joyce ile ilgili konferans haberini okuyunca, hele anlatımı Murat Belge yapıyorsa, ben bu konferansa gitsem hoşuma gider diye düşündüm. Gazetede verilen santralistanbul'un internet sitesine girdim. Geçmiş konferanslar vardı ancak gelecekte yapılacak bir konferans haberi göremedim. İletişimi tıkladım. Bu bölümde yazan telefonu aradım. Tamam gazete haberine göre, 13 Ocak çarşamba günü konferans vardı ama saat kaçtaydı? Aradığım numaradaki kişiye bunu sorunca, bana Bilgi Üniversitesi'nin telefon numarasını verdi. Aradım. Cevap veren hanım, böyle bir konferans bilgisinin kendisine bildirilmediğini söyledi. Murat Belge'nin asistanının telefonun numarasını verdi. Kafama koydum ya bir kere gideceğim. Üşenmedim. Bu numarayı da aradım. Telefona çıkan hanım, böyle bir konferansın programlarında olmadığını söyledi. Gazetedeki haberi anlattım. Araştırıp bilgi vereceğini belirtti. Mail adresimi verdim. Öğleden sonra cevap geldi. Böyle bir duyumun gerçek olmadığı, yapılması düşünülen etkinliklerin mutlaka web sayfalarında yayınlanacağını kibarca bilgime yazmış. Yani koca gazete hayali konferans haberleri yazıyor demek ki. Peki bu haberde saat de yazsaydı ve ben arayıp sorma ihtiyacı hissetmeseydim ve 13 Ocak'ta atlayıp arabama gitseydim santralistanbul'a, ne olacaktı? Hiçbir gazete haberine inanamayacak mıyız yani? Hayret vallahi!

2 yorum:

  1. Dünkü etkinliğin nasıl geçtiğine dair bir şeyler yazılmış mıdır diye gezinirken yazınızı gördüm; açıkçası çok şaşırdım. Bilgi Üniversitesi'nde okuduğum için etkinlikleri yakından takip ediyorum; bildiğim kadarıyla dün böyle bir etkinlik vardı, ne yazık ki ben de katılamadım. Konuyla ilgili etkinliklerin bulunduğu sayfa ise şurası. "Çarşamba Konuşmaları" adı altında, sayfanın en altında tüm program verilmiş. Her hafta düzenli olarak gerçekleştirilen bir konuşma dizisi olduğu için, dünkü etkinlik iptal edilmiş olsa mutlaka bir şekilde duyurusu yapılırdı. Murat Belge'nin asistanının konu hakkında bilgisi yoktu herhalde, üniversitedeki görevlilerin de bihaber olmasını ise okula hiç yakıştıramadım. Gelecek haftalarda ilginizi çekecek konuşmalar olur umarım. Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Tila
    Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Bu konuyu ilgililerle paylaşacağım. Sağolun.

    YanıtlaSil