23 Ocak 2010 Cumartesi

Kara Yatmalıyım, Karaa!

Bu karlı havada evdeyim madem... Beni bir Alfred Hitchcock filmi paklar dedim. Bakındım, evde neler var? Hitchcock'un Kaybolan Kadın adlı filmine denk geldim. Üstelik üstadın taaa 1938'lerden kalma, siyah beyaz bir filmi değil mi? Seyrettim. Tam benlik!.. Bu hafta yazdığım yazılara şimdi baktım da... 18.yüzyıldan bir şair yazmışım. Servet-i Fünun Edebiyatından Cenap Şahabettin'i, 1930'ların Flash Gordon'u, 1938 çekimi Cezayir Sevdalıları adlı film, eski radyo günleri hakkında nostaljik bir yazım vardı Orson Welles ile ilgili. Şimdi baktım Orson Welles'in Marslılar dünyayı istila etti anonsu da 1938'de olmamış mı? Pes yani dedim pes! Bakmaya devam ettim yazdıklarıma. O ne? Merak ki en çok yakışandır bize, başlıklı yazımda da taaa 1826 yılındaki Vaka-i Vakvakiye olayını anlatmamış mıyım? İnanamadım kendime! Korka korka En Büyük Korku adlı filmin tarihine baktım. Neyse 2002. Ya yazdığım portakal şurubu tadındaki film.. Hani yazmıştım ya Yüzbaşı Corelli'nin Mandolini... Tamam konusu 1941 lerde, 2. Dünya Savaşı zamanında geçiyor ama bari film 2001 de çekilmiş. Oh ya! Hafta başı iyiymiş de her geçen gün geçmişin derinliklerinde kaybolup gitmişim. Yazık bana vallahi. Hemen toparlamalıyım kendimi hemen!.. Yarın mutlaka, bu hafta sezona giren yeni bir film seyretmeliyim... Tazecik, şöylee yeni basımdan çıkmış bir kitabı koklamalıyım. "Ohh!" demeliyim "misss!" Evden kaçmalıyım! Çıkıp kara çıplak ayak basmalıyım!.. Haylazlaşmalıyım!.. Haylazlaşmalı!... Kara yatmalıyım! Karaaa! Yuvarlanmalıyım hatta!.. Mutlakaaa!..

3 yorum:

  1. Ben diyorum sana vildancığım da inanmıyorsun sen. Başka asırların yaşanmışlıklarından izler var sende. Bu son dünyaya gelişinde bellek kartını tam silememişler :)
    Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
  2. Dilek coşmuş gitmişim ben!.. Kaybolan Kadın olmuşum da biriniz hop dedik kendine gel dememişsiniz, aşkolsun ya! Yarın geliyorum kızım İzmit'e! Bu böyle giderse ilk çağlara doğru uzanacağımdan korkuyorum. Bu gün Tüfek Mikrop ve Çelik'i seyrettim. Aylardır duruyordu cd'si evde. Sonra oturdum bilgisayarın başına.. Neden Bazı Medeniyetler fethetti, diğerleri ise fethedildi diye taaa ilk çağlardan başlayacaktım ki anlatmaya... Elime vurdum!! Ne yapıyorsun dedim kendime. Yuf yani:))Yok artık.. Bu kadar da olmaz... Dön bugüne... Dön bugüne... Diye telkin ediyorum durmadan kendi kendime... Yarın buluşmaz ve sinemaya gitmezsek, karda yuvarlanmazsam olmazzz! Olmazzz! Kaybolan Kadın olurum... Kimse beni bir yerlerde bulamazzz:))Ona göreeee!

    YanıtlaSil
  3. Yok Yook.. zamanlar arası yolculuk yapma sen
    onun yerine bugünde yolculuk yap.
    Kartal gibi yükseklerden uuçç..uçç..
    seyreyle dünyayı..
    istediğin yerleri yakından gör..kon..
    sonra yine uç gel.. yuvana gir.
    Fazla da uzaklara uçma..köyümüzden çıkma
    Görüşürüz Vildancığım

    YanıtlaSil