4 Aralık 2010 Cumartesi

"Sağır Kedi" nin Engelliler Günü İle İlgili Yazısı...


Aşağıdaki  yazıyı "Sağır Kedinin Dünyası" bloğundan, blog sahibinin izni ile Hayal Kahvem'e misafir etmeye karar verdim.

3 Aralık Dünya Engelliler Günü Kutlu mu Olsun? 

Hiç de övgü dolu şeyler yazmayacağım. O kadar laflar hazırladım ki içimi dökeyim gitsin. 

Bu ülkede engellilere değer verdikleri yok arkadaşlar.. Şu aralar iş bulmaya çalışan bir engelliyim, bir sürü yere başvuru yaptım. Görüşmelere gittim her zamanki gibi "değerlendirme yaptıktan sonra seni arayacağız" dediler. Daha önce de yazmıştım 2 diploma sahibi, yaptığım işlerde kendimi kanıtlamış bir insanım. Büyük firmalarla çalıştım. Gelin görün ki hep aynı terane "yasal hüküm gereği engelli çalıştırma zorunluluğumuz var sizin yapacağınız iş çay, kahve, temizlik..."..........

İşitme engelliyim ama cep telefonunu açıp bir kere bile "Alo" diyemediğim halde konuşma ücreti alan bir ülkede yaşıyoruz. Bağlı olduğum internet ya da TV kanalı paketi ile ilgili bir sorunum olduğunda işitme engelli olduğumu belirterek şikayet maili atıyorum bana "sizi aradık ama ulaşamadık, bunları telefon ile hallediyoruz" diyen bir ülkede yaşıyoruz. Banka, sigorta, hastane gibi kurumlara tek başımıza gidip bir iş yapmak istediğimizde mimiklerle, göz devirmelerle, işitmediğimizde tekrarlamalarını ya yazmalarını istediğimizde off püff diyerek istemeye istemeye yapan bir ülkede yaşıyoruz. 

Bir şeyi hatırlatayım Odiyometri testi için gittiğim hastanenin Odiyometristi bile saygısız davranıyor inanır mısınız? Girdiğim test kabininde bana hiç işitemeyeceğim bir sinyal göndermiş de ben işittiysem düğmeye basacaktım da ee kardeşim işitmeden basmasım işte ne terbiyesizce "duymuyor musun yeeaa" deyip göz deviriyorsun!!!! İşte böyle bir ülkede yaşıyoruz.

Bu seneden pek bir nefret ettim. Bir sürü sahte, saygısız, vicdansız ve şizofren kılıklı insanların saygısızlıklarına ve hakaretlerine maruz kaldım. Mesela köpek sahiplendirmeye çalışan birine mesaj atıp talip olmak istediğimi belirttiğimde "işitme engellisin köpeğin seslerini duyamazsın" diyen bir dangalakla karşılaştım hala çok şaşkınım çünkü bu benim için ilk...

Bin kere söyledim benim kompleksim yok hiç olmadı da.. Engelimiz olsa da bu dünyada yaşamaya siz engelsiz insanlar kadar hakkımız var. Ben bunu her yerde her gittiğim ortamda gösterdim. Müzik dinlediğimi belirttiğimde "nasıl müzik dinliyorsun?" diyenlere rastlıyorum ki verdiğim cevaptan tatmin olmayıp benim "sahtekar" olduğumu belirten insancıklara ne diyeyim:)))) Erkeksen gel mi diyeyim yoksa gel sana o engelli raporumu kıvırıp ....... sokayım mı diyeyim ne diyeyim:)))) 

BİN KERE ÇARPI BİN KERE DAHA SÖYLEYECEĞİM EVET İŞİTME ENGELLİYİM, MÜZİK DE DİNLERİM, İŞİTME ENGELLİ OLDUĞUMU GÖSTERMEDEN ÇOK DA GÜZEL CAR CAR CAR KONUŞURUM, SIFIR KOMPLEKSLİYİM. BUNLARI SİZ BİZLERİ KABUL EDENE KADAR O MİNİCİK BEYİNLERİNİZE SOKMAYA DEVAM EDECEĞİM.


İşte böyle olur 3 Aralık Engelliler Günü konuşması oldu mu olduuuuuuuuuuuu...Bu kadar...

NOT: Sağır Kedi'nin Bloğuna aşağıdaki adresten izleyici ve okuyucu olabilirsiniz.
   http://sagirkedi.blogspot.com/ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder