22 Aralık 2010 Çarşamba

Metin Üstündağ ve Ayrılık Üzerine - Denemeyenler...


gel iki medeni insan gibi ayrılalım hayatım.. mesela, havaya madeni bir para atalım.. yazı gelirse: tak sepeti koluna.. tura gelirse: herkes kendi yoluna.. nasıl iyi mi


ayrılık düne kadar sadece bir kelimeydi benim için.. bugün, koskocaman bir devrik cümle oldu.. yarın, bir paragraf.. ertesi gün belki de bir hikaye olacak.. bu yılki sait faik abasıyanık hikaye ödülünü de bana verirler artık.

yazılar ve karikatürler- metin üstündağ

22 yorum:

  1. güzel olmuş bence yazının devamı gelmeli,devamını heyecanla beklediğim bir dizi gibi...

    YanıtlaSil
  2. Yine Metin Üstündağ dan inciler..tuttum bu adamı, şiir hastalığımın ardına birde karikatür hastalığı eklermişim..;)

    YanıtlaSil
  3. “Ayrılık” sanırım ancak onu yaşadığımız zaman anlayabileceğimiz bir durum. Bu tıpkı uzaktan siren sesleriyle yaklaşan ve bir süre sonra yanımıza gelen bir ambulans gibi. O an için ona yol verip, bir an önce gitmesini bekleriz ve siren sesi uzaklaşınca normal hayatlarımıza döneriz. Etrafımızdaki “ayrı” insanlara da çoğunlukla bir ambulansa davrandığımız gibi davranırız. Gün gelip de bizatihi o ambulansın içinde olunca işler değişir. Artık o sirenlerin geçip gitmesi olanaksızdır, beyninizin her yerinde yankılanmaya başlar. Üstelikte herkes yolunuzdan çekiliyordur, bir an önce uzaklaşıp gidebilmeniz için. Halbuki bilirsiniz, belki bilirler de, dokunmakla bulaşmaz, aksine tedavi eder…

    YanıtlaSil
  4. Tomrukcan, ilginç bir ayrılık yorumu yapmışsınız. Hoş holmuş. Yüreğinize sağlık.
    Ayrılık yaman kelime diye haybeye söylenmemiş olmalı öyle değil mi? Bunu ancak ayrılanlar idrak edebilir tabii.. Madem yukarıda Metin Üstündağ'dan "ayrılık" kelimesinin muhtelif tadtaki tanımlarını okuduk. O halde gene ondan bir haiku ile "ayrılık" kelimesi için diyelim ki:

    bugün
    bir kelimeyi
    hissettim

    Yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili CWRM,eğer Metin Üstündağ'ın şiirlerini ve karikatürlerini tanıtmada bir nebze katkım olursa kendimi bahtiyar hissederim. Gerçekten. Metin Üstündağ memleketimin mücevherlerinden. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. @ Sihirli, merak etmeyin, ara ara dayanamam illa ki Metin Üstündağ'dan bir şeyler koyarım Hayal Kahvem'e.. özlerim yoksa:) Eğer size de alışkanlık yarattıysam ne mutlu bana:))

    @ αѕαннαяα,evet çok güzel anlatmış.

    YanıtlaSil
  7. Biliyorsunuz ki, Murathan Mungan'sız yorum olmaz:))

    "ve gene biliyorum ki, çok güçtür gelinmiş kapılardan,
    bir gecelik diyet ödeyip yüzgeri dönmek
    ve döndüğünde beni bulamayacağını kuvvetle bilerek
    şimdiden bir pusula bırakıyorum kapıya,
    okunması kolay bir yazıyla

    ayrılık!..."

    YanıtlaSil
  8. O halde madem bir pusulayı bırakıyor kapıya ve okunması kolay bir yazıyla "ayrılık" yazıyor Murathan Mungan, hani Bir Yalnız Opera şiirinde de bir not bırakılmaktadır ya haydi onu hatırlayalım ne dersiniz? Bu kez ise notta ayrılık değil de başka bir şey yazmaktadır.. Şöyledir...

    "Yaz başıydı gittiğinde. Bir aşkın ilk günleriydi daha. Aşk mıydı,değil miydi?
    Bunu o günler kim bilebilirdi? "Eylül'de aynı yerde ve aynı insan olmamı isteyen" notunu buldum kapımda. Altına saat: 16.00
    diye yazmıştın, ve saat 16.04'tü onu bulduğumda.

    Daha o gün anlamalıydım bu ilişkinin yazgısını
    Takvim tutmazlığını
    Aramızda bir düşman gibi duran
    Zaman'ı
    Daha o gün anlamalıydım
    Benim sana erken
    Senin bana geç kaldığını"

    Yani final gene

    "ayrılık!..."

    YanıtlaSil
  9. Ben de direksiyonu Onur Caymaz'a kırarım o zaman :

    "Birazdan şu dünyada gidecek hiç bir yerin olmadığını anlayacaksın... Birazdan... Senin yerin yurdun sayfalarmış... Ortada kalmak ne demekmiş, köşeye atılmak, mahkeme celbi gibi posta kutusuna bırakılmak neymiş anlayacaksın; böyle bir şeyi anlayan adamın iflah olmayacağını da..."

    YanıtlaSil
  10. Durun Metin Altıok'un da gene bir ayrılık notu vardır... Ona atlayayım ben de... Der ki...

    "Bir yüzük yaptım sana güvercin teleğinden,
    Bir yüzük bükerek hoşçakal sözcüğünden"

    YanıtlaSil
  11. Biliyorsunuz ki, sabaha kadar yazabilirim buraya :))
    Tamam mı? devam mı?

    YanıtlaSil
  12. Sahi mi? Hodri meydan Tomrukcan!

    YanıtlaSil
  13. eee noldu niye sustunuz? ne güzel okuyorduk :))

    YanıtlaSil
  14. Yarın iş var Momentos.İş var. Yılın en debdebeli günleri. Ve bana erkenden İstanbul yolu görünüyor hem de...

    Durun sizin için Attila İlhan'a dönüp onun şiirinden bir kaç dize yazıvereyim... Of! Ne dizlerdir hem de... Bakınız...

    "çünkü ayrılmanın da vahşi bir tadı var
    çünkü ayrılık da sevdâya dahil
    çünkü ayrılanlar hâlâ sevgili
    hiç bir anı tek başına yaşayamazlar
    her an ötekisiyle birlikte
    herşey onunla ilgili "

    Ya şu dizelere ne dersiniz?

    "ayrılığımızı hissettiğim an
    demirler eriyor hırsımdan"

    Final hep...
    ayrılık!..

    YanıtlaSil
  15. şimdi efendim, eşit şartlarda savaşmıyoruz, baştan bunu söyleyeyim :)) Bilong sahibi önce bizim yorumları okuyor, ona göre garden'ını alıyor, sonra da yayınlıyor :) Burdan bilongspot yetkililerine sesleniyorum: moderasyon olmayan yorum formu istiyoruz :))

    Eveet, M.Mungan ne demiş :

    "Her ayrılık kötü değildir. Bunu en çok ayrıldıktan sonra aşka hâlâ kalbi kalmış olanlar bilir."

    YanıtlaSil
  16. Tomrukcan değerli katkılarınız için çok teşekkür ederim. Her güzel şeyin bir sonu vardır bilirsiniz. İşte bakınız "ayrılık" vakti geldi çattı. Tamam ben pes ediyorum. Uyumalıyım. Yıl sonu ya inanın çok işim var...

    Ama Atilla Atalay'sız ayrılık yazısı olur mu hiç? Hani ayrılık sonrası cümleleri vardır ya..
    Of! şahanedir...

    "Kırık kalpleri götürürsün peşinden çocukken yarım bıraktığın ekmekler gibi ardınsıra koşarlar. Olmadık bir zamanda kendilerine dair şarkıyı kulağına fısıldar herbiri. Duymam artık sanarsın dudağın o bildik melodiye hüzünle eşlik ederken sen içindeki boşluğu bir başka boşluğa savurup avunursun. Kendi kırıklığını bir başkasının peşine takınca suskun ve çaresiz belki o zaman..."

    Haydi son bir şey daha... Şu cümleleri de ne şahanedir..

    "icimdeki yavru kedi debelendi…
    diyememekle gecen omrume bir de “onun” adı eklendi."

    "ayrılık!..."

    YanıtlaSil
  17. Yoruma final olsun :

    http://www.youtube.com/watch?v=duYCjNsjATk

    YanıtlaSil
  18. İş miş anlamam ben ! :))
    Tomrukcan siz de mızıldanmayın lütfen ! :)

    hadi bu da benden olsun

    ".......
    Sandığımız kadar zor değil belli ki
    birşey olmamış gibi sürdürmek günlerimizi.
    Ancak, yıllar geçiyor olmalı ki belli etmeden,
    Her sefer biraz daha zor bir öncekinden."

    Roni Margulies Ayrılık şiirinden

    YanıtlaSil
  19. hahahah final videosu pek güzeldi :))) sağol varol Tomrukcan

    YanıtlaSil
  20. O zaman bunu saymayız, bir başka "ayrılık" akşamında, kılıçları çekmek üzere, herkese iyi geceler diliyorum :))

    YanıtlaSil
  21. ask acisi nasil gecer diye soranlar icin bir yazi yayinladim. tiklayip okuyabilirsiniz.

    YanıtlaSil